Yhteisvastuu

Tee avusta totta! Lahjoita seurakuntasi Yhteysvastuukeräykseen!

Yhteisvastuukeräys 2024 kerää varoja nuorille, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Yhteisvastuukeräys 2024 nostaa esiin yksinäisten, syrjäytyneiden tai kriisin kohdanneiden nuorten tilanteen Suomessa ja maailmalla.

Keräys alkaa sunnuntaina 4.2.2024. Tämänvuotinen Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien parantamiseen.

Näin lahjoituksesi auttaa:

Noin 60% keräystuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon, josta tuetaan heikommassa asemassa olevien ihmisiä maailman katastrofien keskellä. Apua toimitetaan esimerksiksi luonnonkatastrofien ja aseellisten konfliktien urheille.

20% keräystuotosta ohjataan HelsinkiMission työhön, jolla autetaan yksinäisiä nuoria tarjoamalla kriisi- ja keskusteluapua ympäri Suomen.

20%  oman seurakunnan osuus kohdennetaan Iisalmen Nuorisotuki ry:n nuorille. Varoilla järjestetään yhteisöllinen jouluruokailu nuorilla.

Yhteisvastuu on evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys ja lähimmäisenrakkauden kansanliike, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehittyvissä maissa. Keräykseen osallistuvat kaikki Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat. Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti. Lue lisää Yhteisvastuukeräyksestä (Siirryt yhteisvastuu.fi -sivustoon)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteisvastuu tapahtumia Iisalmessa

• Yhteisvastuun hyväksi myynnissä villasukkia ja -lapasia. Tuotteita voi tilata diakoniatyöntekijöiltä.

• su 4.2 klo 12 Pyhän Ristin kirkossa Yhteisvastuukeräyksen aloitus messu. Keräysinfo ja kirkkokahvit messun jälkeen seurakuntatalolla. Myynnissä myös yhteisvastuukeräyksen tuotteita ja voit ilmoittautua mukaan lipaskeräyksen vapaaehtoiseksi.

• ti 13.2. klo 10-13 myytävänä Hernekeittoa (myös kasvisvaihtoehto saatavilla) K-Citymarket Iisalmi (Eteläntie 4). Hinta: 6e/litra. Keiton ovat keittäneet Kankaan Martat. Koko tuotto Yhteisvastuukeräykselle.

• ke 14.2 klo 18 Villasukkakävely Pursiseuran rannassa. Varaa mukaasi 2-3 kpl villasukkia jalkaan laitettavaksi. Illan aikana on myös mahdollista kokeilla talviuintia. Vapaaehtoinen osallistumismaksu keräykseen. Järj. Iisalmen Latu ja seurakunta

• lipaskeräys kaupoissa viikolla 7 ja 8. Tulisitko mukaan lipaskerääjäksi tunniksi tai kahdeksi? Voit ilmoittautua kerääjäksi Tanja Reinikaiselle p. 044 7335 228

• su 25.2 klo 17 Nojatuolikirkko Kustaa Adolfin kirkossa. Kahvitarjoilu alkaa klo 16.15 vapaaehtoinen maksu Yhteisvastuukeräykseen.

• Syödään yhdessä yhteisöllisiä ruokailuja seurakuntatalolla. Ennen ruokailua  klo 9.30 varttihartaus yläsalissa. Kevään kerrat ovat 25.1, 29.2, 28.3, 25.4 ja 23.5 klo 11-12.30.

• pe 8.3 klo 10-14 Yhteisvastuu tapahtuma Lähetyskirpussa. Myynnissä arpoja ja mahdollisuus lahjoittaa lippaaseen. Kahvitarjoilu.

• la 23.3 Pickleball- turnaus Liikuntahallilla. Lisätietoja johtava nuorisotyöntekijä Jouni Vuorijärvi p. 044 7335 215

• la 23.3 klo 10-12 pääsiäismyyjäiset seurakuntatalolla

Yhteisvastuutapahtumia voit selata myös tapahtumakalenterissa hakusanalla yhteisvastuu

Rahankeräyslupa

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Tanja Reinikainen

Tanja Reinikainen