Leiririppikoulut

Leiririppikoulu on nykyisin suosituin tapa käydä rippikoulu. Iisalmen seurakunnan leiririppikoulujen kesto on 7 täyttä leirivuorokautta (8 päivää). Ennen leirijaksoa on kaupunkiopetuspäivä pääsääntöisesti seurakuntatalolla.

Yhteen rippikouluryhmään otetaan noin 24 rippikoululaista ja 4-6- isosta. Työntekijöitä on papin, ja nuorisotyönohjaajan lisäksi, kausityöntekijä ja yöpäivystäjä.

Leiripäivä alkaa yleensä noin 8.00 herätyksellä ja aamupalalla. Illan päättää hiljaisuus noin 22.30.

Ruokailuja päivän aikan on aamupala, lounas, päiväjuoma, päivällinen ja iltapala. Saareen tulee kaupunki vesi. Ruokahuolto Iisaareen on järjestetty ostopalveluna ja ruoka tuodaan saaren kaksi kertaa päivässä. Hirsikankaalla on oma keittiö ja emäntä.

Ruoka- ja henkilökuljetukset saareen tapahtuu Kulkuri-veneellä, jota kipparoi koulutuksen saanut kuljettaja.

Leiririppikouluja järjestetään Ylä-Savon ev.lut. seurakuntayhtymän leirikeskuksissa, mahdollisesi myös muuallakin kuin Iisalmessa.

Leirikeskukset

Iisaari

Iisaari on kesäkäytössä oleva leirikeskus kauniin luonnon keskellä. Saareen järjestetään venekuljetus Iirannalta. Majoitus Iisaaressa on 4 hengen huoneissa. Nykyiset majoitusmökit valmistuivat kesällä 2019. Pihapiiriin kuuluu myös päärakennus, jossa on yhteinen tila ruokailuun, opetukseen ja muuhun yhdessäoloon, kappeli, saunarakennus wc-tiloineen.

Iisaaressa on mahdollisuus melomiseen, uimiseen, suppailuun ym. vapaa-ajanviettoon.

Osoite navigaattoriin: Ouluntie 633.
Virallinen osoite: Iijärven Iisaari 232, 74160 Iisalmi

Hirsikangas

Seurakuntatalolla/leirikeskuksella voi pitää juhlia, muistotilaisuuksia, seuroja, kokouksia, häätilaisuuksia, koulutustilaisuuksia n. 120 hengelle tai järjestää vaikkapa leirin noin 36 hengelle.

Hirsikankaan leirikeskuksessa on kuusi 4-6 hengen huonetta, johtajien huoneet, takkahuone, sähkösauna, rantasauna, grillikatos ja pelikenttä. Matkaa Sukevan keskustaan n. 1 km.

Osoite navigaattoriin: Hirsikankaantie 49, 74340 Sukeva

Iisaaren leirimökin kuisti ja taustalla päärakennus.
Hirsikankaan leirikeskuksesta Sukevalta kuva etupuolelta