Lasten ja lapsiperheiden kirkot.

Lasten ja lapsiperheiden kirkot

Ota mukaan kaveri ja kummi,vaari sekä mummi.

Lapsiperheet ovat tervetulleita kaikkiin jumalanpalveluksiin!

Lapsille ja lapsiperheille suunnitellut  jumalanpalvelukset ovat muita jumalanpalveluksia lyhyempiä ja niissä on  lapsille suunniteltu sisältö. Pääroolissa ovat pienet lapset.

Vanhempien ei tarvitse huolehtia, jos lapselta pääsee itku, nauru tai vaikka sarja kunnon kiljahduksia!

Kirkkovuoden pyhien jumalanpalvelusten lisäksi lapsiperheille järjestetään Lastenkirkkoja, Taaperokirkkoja, Vauvakirkkoja ja ennen koulun aloitusta Iltakirkko, jossa esikoululaiset siunataan koulutielle.

Lastenkirkot

Lastenkirkko on alle kouluikäisille suunniteltu kirkkohetki oman aikuisen seurassa. Se on kestoltaan n.30 min.
Kirkkohetkessä lauletaan Lasten Virsiä ja hengellisiä lauluja, sekä kuullaan ja nähdään kirkkovuoteen liittyviä raamatunkertomuksia.

• Pyhän Ristin kirkossa (Haukiniemenkatu10b) Torstai: 18.1., 15.2., 21.3., 25.4., 16.5. Klo 9.30
  • Kustaa Aadolfin kirkossa (Kirkkotie 20) Keskiviikko: 17.1., 14.2., 27.3., 24.4., 15.5. Klo 9.30

Taaperokirkko

Kirkkohetki on tarkoitettu vuoden sisällä 2 vuotta tayttäville  kastetuille lapsille. Kummit saavat olla siunaamassa pientä kummilastaan ja näin osallistua kastehetkellä lupaamaansa kristilliseen kasvatukseen yhdessä vanhempien kanssa. Lasten ja kokonaisen perheen osallistuminen yhteiselle ehtoolliselle on hyvin tärkeä osa tätä kirkkohetkeä. Lapselle voi ennakkoon kertoa että ehtoollinen on Jeesuksen ystävien yhteinen ateria. Kirkkoon voi ottaa  mukaan oman lelun.

Seuraava taaperokirkko su 24.3.2024 klo 10 Kustaa Aadolfin kirkossa

Vauvakirkko

Erityisesti pientä, vuoden sisällä syntynyttä kastettua vauvaa, kutsutaan Vauvakirkkoon ensivierailulle. Pieni vauva kokee kaiken aisteillaan. Täällä kirkossa saamme ihmetellä, katsella, kuunnella ja liikkua, sekä tuntea olomme turvalliseksi Taivaan isän sylissä, kotikirkossa.

Kummit saavat olla siunaamassa pientä kummilastaan ja näin osallistua kastehetkellä lupaamaansa kristilliseen kasvatukseen yhdessä vanhempien kanssa. Lasten ja kokonaisen perheen siunaaminen on hyvin tärkeä osa tätä kirkkohetkeä. Vauvakirkosta saat mukaasi kastelehden, joka ripustettiin kasteesi jälkeen Kastepuuhun.

Seuraava vauvakirkko su 29.9.2024 klo 10 Pyhän Ristin kirkossa

Ekaluokan aloittavien siunaaminen koulutielle