Henkilö kävelee apuvälineen kanssa.

Apua ja tukea sairauden keskellä

Sairaus ja kuolema herättävät usein kysymyksiä, pelkoja ja epävarmuutta. Ota rohkeasti yhteyttä sairaalapappiin silloin, kun haluat puhua ja tarvitset kuuntelijaa, kun toivot rukoushetkeä tai haluat viettää ehtoollista. Sairaalapappiin voit olla yhteydessä myös silloin, kun haluat jättää jäähyväiset tai järjestää saattohartauden kuolleelle omaiselle.

Sairaalapappi

Sairaalapastori on kiireetön lähimmäinen, jolla on sairaalasielunhoitajan erityiskoulutus. Keskustelut hänen kanssaan ovat luottamuksellisia.

Sairaalapappi palvelee potilaita, omaisia ja henkilökuntaa Iisalmen sairaalassa (Ylä-Savon osastot 1-3, psykiatrinen ja riippuvuusosasto), hoitokodeissa ja palvelutaloissa (Aurinkokartano, Hopeinen Kuu, Iisakki, Kultasirkku, Mainiokoti Helmiina, Onnimanni, Palvelukeskus Kirkonsalmi, Paaskoti, Pihlajaharju) ja kotihoidossa.

Sairaalapastori Kristiina Turkin tavoitat varmimmin arkipäivisin klo 9-17 joko puhelimitse 044 7335208 tai laitoksen henkilökunnan avulla. Arki-iltaisin klo 17-21 ja viikonloppuisin klo 9-21 voit ottaa yhteyttä seurakunnan pappiin soittamalla 044 7335253 (papiston puhelin). Voit ottaa yhteyttä sairaalapastoriin myös sähköpostilla: kristiina.turkki@evl.fi.

Sairaala- ja pienkotihartaudet löydät täältä ►

Kristiina-papin hartaus YouTubessa

Hartausvideoiden kautta sairaalapappi Kristiina Turkki haluaa antaa erityisesti pitkäaikaissairaille ja ikäihmisille mahdollisuuden vierailla Iisalmessa eri paikoissa ja tavata eri-ikäisiä ihmisiä. Toki ihan kaikki ovat tervetulleita mukaan hartaushetkeen! Kaikki Kristiina -papin hartaudet löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Suomen sairaaloissa toimii yli sata sairaalapappia. He ovat kaikkien potilaiden käytettävissä henkilökohtaista keskustelua, rippiä tai sielunhoitoa varten.

Sairaalapappi kulkee vierelläsi kun olet sairas

Suomen sairaaloissa työskentelee yli sata sairaalapappia. Potilaat ja heidän läheisensä sekä sairaalan työntekijät voivat keskustella luottamuksellisesi sairaalapapin kanssa.

Kirkon työntekijät sairaiden rinnalla

sairaalapastori