Hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumat

Tule hiljentymään kirkkoon ja viettämään hiljaista viikkoa sekä pääsiäistä yhdessä. Pääsiäisvalmistelut voi aloittaa jo pääsiäismyyjäisissä 9.4. klo 10.00 seurakuntatalolla. Myyntipöydiltä löytyy niin herkullia leivonnaisia kuin käsitöitä. Palmusunnuntaina 10.4. klo 17.00 kokoonnutaan Ukraina -tukikonserttiin Kustaa Aadolfin kirkkoon. Hiljaisen viikon keskiviikkona 13.4. ja kiirastorstaina 14.4. pääsiäispolku johdattaa pääsiäisen tapahtumiin katsellen, kuunnellen ja laulaen.

Risti luolan päässä.

Lauantaina 9.4. klo 10.00-12.00 Pääsiäismyyjäiset seurakuntatalolla. Myyntipöydiltä löytyy mm. lähetys- ja käsityöpiirien herkullisia leivonnaisia ja käsitöitä. Lähetyskahvilassa voi nauttia kahvia ja leivonnaisia. Alkuhartaus klo 10.00

Hiljainen viikko ja pääsiäinen

Palmusunnuntai 10.4.

10.00 Perhesessu Kustaa Aadolfin kirkossa. Saarna ja liturgia Timo Dahlbacka, avustaa pastori Anitta Kuusinen ja lastenohjaaja Pia Jauhiainen. Messu striimataan  YouTube -kanavallamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

12.00 Messu Pyhän Ristin kirkossa. Liturgina Jari Valkonen, avustaa Anu Backman, kanttorina Hannu Virpi, rippikoulu 7 nimikkomessu ja ripari 9 osallistuu messuun.

17.00 Ukraina -tukikonsertti Pyhän Ristin kirkossa Hyväntekeväisyyskonsertti Ukrainan sodan uhrien auttamiseksi. Konsertissa esiintyvät Taito Kainulainen, Erkki Tyni, Eevi-Maria Ojala, Hannu Virpi sekä Nuorisokuoro Allegro, joht. Susanna Alajuuma-Kettunen. Käsiohjelma 10e, tuotto Ukrainan sodan uhrien autamiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Hiljaisen viikon maanantai 11.4.

18.00 Hartaus Pyhän Ristin kirkossa. Saarna ja liturgia Timo Dahlbacka. Mukana draamaryhmä.

Hiljaisen viikon tiistai 12.4.

12.00 Hiljaisen viikon viikkomessu Pyhän Ristin kirkossa. Viikkomessun toimittaa Jari Valkonen, mukana avustamassa Minna Heinonen ja draamaryhmä.  Viikkomessun jälkeen kirkkokahvit seurakuntatalolla.

18.00 Kuurojen pääsiäiskirkko Pyhän Ristin kirkossa. Kuurojen pääsiäiskirkon toimittaa pastori Seppo Laukkanen ja se toimitetaan viittomakielellä.

18.00 Hartaus Kustaa Aadolfin kirkossa. Saarna ja liturgia Jari Valkonen. Mukana draamaryhmä.

Hiljaisen viikon keskiviikko 13.4.

12.00-15.30 Pääsiäispolku Pyhän Ristin kirkossa. Pääsiäispolku on tarkoitettu lapsille, alakouluikäisille ja perheille. Pääsiäispolku johdattaa pääsiäisen tapahtumiin. Saat kokemuksen pääsiäisen tunnelmasta katsellen, kuunnellen ja laulaen. Kesto n. 30 min. Valitse itsellesi seuraavista ajoista sopivin kokea pääsiäispolku: Ke 13.4.2022 klo 12, klo 13.00 klo 14.00 ja klo 15.00.

18.00 hartaus Kangaslammin kappelissa. Saarna ja liturgia Anitta Kuusinen, kanttori Eevi-Maria Ojala. Mukana draamaryhmä.

Kiirastorstai 14.4.

11.00-17.30 Pääsiäispolku Pyhän Ristin kirkossa. Valitse itsellesi seuraavista ajoista sopivin kokea pääsiäispolku klo 11.00, klo 13.00 klo 16.00 ja klo 17.00

19.00 Messu Pyhän Ristin kirkossa. Saarna ja liturgia Anu Backman,k anttori Eevi-Maria Ojala, avustava pappi Jari Valkonen. Mukana draamaryhmä.

19.00 Messu Kustaa Aadolfin kirkossa. Saarna ja liturgia Anitta Kuusinen, avustaa Sanna Komulainen, kanttorina Hannu Virpi, Seurakuntakuoro, draamaryhmän esitys

Pitkäperjantai 15.4.

10.00 Sanajumalanpalvelus Kustaa Aadolfin kirkossa. Saarna ja liturgia Sanna Komulainen. Mukana draamaryhmä.

19.00 Matteus -passio Kustaa Aadolfin kirkossa. Osia J.S. Bachin Matteus-passiosta Solisteja sekä laulu- ja soitinyhtye. Musiikinjohto Minna Forsberg. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10e.

Lauantai 16.4.

12.00 Jumppapäivä Yhteisvastuun hyväksi. Lähde liikumaan ja auttamaan nuoria Yhteisvastuun kautta. Jumppapäivä toteutetaan yhdessä Keila- ja Liikuntakeskus Liikkeen kanssa Yhteisvastuun hyväksi. Keila- ja liikuntakeskus Liike järjestää tapahtuman ilman korvausta, tarjoamalla sinulle elämyspäivän. Päivän aikana voit käydä lahjoittamassa lipaskeräykseen tai kassalle haluamasi summan.

Pääsiäispäivä 17.4.

10.00 Messu Pyhän Ristin kirkossa. Saarna ja liturgia Anu Backman, avustaa Sanna Komulainen. Mukana draamaryhmä.

17.00 Tuomasmessu Kustaa Aadolfin kirkossa. Saarna ja liturgia Timo Dahlbacka, avustaa Anitta Kuusinen. Kanttorina Eevi-Maria Ojala ja bändi. Messu striimataan  YouTube -kanavallamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Toinen pääsiäispäivä 18.4.

10.00 Messu Pyhän Ristin kirkossa. Saarna ja liturgia Heli Heikkinen, avustaa Sanna Komulainen. Eila Nousiaisen vastuuryhmä.

17.00 "Rakastan elämää" - Syntisen virsikirjan lauluja. Yhteislaulutilaisuus. Laulamme yhdessä lauluja Jaakko Heinimäen toimittamasta Syntisen virsikirjasta. Lauluja säestävät Lassi Korpihalla, koskettimet; Maarit Korpihalla, klarinetti; Henryk Bednarski, basso; Reeti Karppinen, rummut, sekä Hannu Virpi, piano. Mukana myös K70 -laulajat.

Sosiaalisen median kanavat

Ylä-Savon seurakuntyhtymän pääisiäissivut

Ylä-Savon seurakuntayhtymän pääsiäissivulta löydät kaikki yhtymän seurakuntien pääsiäisenajan tapahtumat sekä muuta pääsiäiseen liittyvää sisältöä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän pääsiäissivut (Siirryt linkistä Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivuille)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-03-17 08:07:00.0