Marjoniemi tontteineen ehdotetaan myytäväksi

Tiistaina 20. syyskuuta kokoontunut yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Pielaveden Marjoniemen leirikeskuksen korkeimman tarjouksen ja esittää leirikeskusta myytäväksi. Sonkajärven pappilasta saatiin yksi ostotarjous, mutta ostotarjous hylättiin hinnan alhaisuuden vuoksi.

Pielaveden Marjoniemen leirikeskuksesta tuli määräaikaan mennessä yhteensä neljä ostotarjousta. Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se päättää myydä leirikeskuksen korkeimman tarjouksen antaneelle Taneli Penttiselle hintaan 132.000,00 euroa. Sonkajärven pappilasta saatiin määräaikaan mennessä yksi tarjous 37.000,00 euroa, mutta tarjous hylättiin hinnan alhaisuuden vuoksi. Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran 4. lokakuuta päättämään asioista.

Ei sivutoimilupaa hautakivien ja kaiverrusten myyntiin

Yhteinen kirkkoneuvosto ei myöntänyt sivutoimilupaa (tarkoittaa siis työajan käyttämistä sivutoimeen) hautakivien ja kaiverrusten myyntiin seurakuntayhtymän palveluksessa olevalle seurakuntamestarille. Yhteinen kirkkoneuvosto kieltää myös vapaa-aikana tehtävän hautakivien ja kaiverrusten myynnin. Perusteluina päätökselle todetaan, että käytännössä hautakivien ja kaiverrusten myynti voi surutilanteissa vaarantaa luottamusta seurakunnan työntekijöiden tasapuolisuuteen ja vaikuttaa epäeettiseltä, kun omaisten haavoittuvaa elämäntilannetta on mahdollista käyttää hyväksi. Tästä syystä yhteinen kirkkoneuvosto katsoo, että seurakuntayhtymän työntekijän ei tule lainkaan osallistua hautakivien tai kaiverrusten myyntiin.

Lisäksi yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi uuden IT-aluekeskuksen palvelusopimuksen ja päivitetyn johtosäännön, sekä päätti jatkaa Kuopion ev. lut. seurakuntayhtymän kanssa sairaalasielunhoitotyöstä tehtyä sopimusta 1.1.2018 lukien. Samassa kokouksessa valittiin Lapinlahden hautausmaan uuden huoltorakennuksen rakennusteknisten töiden urakoitsijaksi Rakennus- ja Restaurointiliike Lapiomies Oy, LVI-töiden urakoitsijaksi Savon LVI-Talo Oy ja sähkötöiden urakoitsijaksi Sähköasennuspalvelu Juha Liimatainen.

Lisäksi valtuustolle ehdotetaan Sonkajärven seurakunnan kappalaisen viran lakkauttamista ja sen tilalle seurakuntapastorin viran perustamista 1.1.2017 lukien.

Kokouksen pöytäkirjan voit lukea täältä.

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

2016-09-21 07:16:00.0