Suomigospelin legenda Pro Fiden 50 v. -juhlakonsertti Kustaa Aadolfin kirkossa

50-vuotias suomigospelin legenda Pro Fide rokkaa nyt Sattumaa?- juhlakiertueella Iisalmen seurakunnan kaikille avoimessa ilmaiskonsertissa. Yhtyeen 50 v.- juhlakonsertti järjestetään Kustaa Aadolfin kirkossa lauantaina 1.10. kello 18.30 alkaen.

Pro Fide julkaisi uuden levyn kesällä 2016 ja kiertää syksyllä ympäri Suomea Sattumaa?-juhlakonserttien merkeissä. Iisalmen juhlakonsertissa kuullaan tunnetuimpia Pro Fide -kappaleita yhtyeen ja suomigospelin alkuajoilta tähän päivään asti.

Pro Fide -yhtyeen tarina alkoi vuonna 1966, jolloin viisi nuorta miestä päätti perustaa kitarayhtyeen ja lähteä kertomaan evankeliumia musiikin keinoin. He eivät silloin tienneet tekevänsä suomalaisen gospelin historiaa perustamalla sen pitkäikäisimmän yhtyeen, joka on toiminut aktiivisesti jo 50 vuotta. Tunnetuimpia yhtyeessä vaikuttaneita muusikoita ovat mm. Mikko Kuustonen, Juha Kela ja Jouko Kantola.

Nykyisessä kokoonpanossa soittavat Ossi Mäki-Reini (laulu ja kitara), Markus Ikonen (kitara ja laulu), Petri Repo (basso ja laulu), Tuomo Komonen (koskettimet ja laulu) ja Jarkko Ikonen (rummut).

Tervetuloa rokkaamaan ilmaiskonserttiin!

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, johtava nuorisotyönohjaaja Jouni Vuorijärvi, 044 7335 215, jouni.vuorijarvi@evl.fi

Pro Fide-yhtye, Markus Ikonen, 040 7252 782, info@profide.net, www.profide.net

Kuva: Aamos Ruha