Iisalmen seurakunta mukana Ehkäisevän päihdetyön viikolla

Perinteinen Ehkäisevän päihdetyön viikko käynnistyy maanantaina 7.11. Viikon aikana herätellään keskustelua ajankohtaisista päihdekysymyksistä ja tuodaan esille ehkäisevän päihdetyön laaja-alaisuutta ja merkitystä.

Valtakunnallista Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään 7.–13.11.2016 tänä vuonna 17. kertaa. Ehkäisevän päihdetyön tavoitteena on vähentää päihdehaittoja, lisätä päihteisiin liittyvää tietoutta, edistää päihteettömiä elintapoja ja päihdeongelmista kärsivien kansalaisten oikeuksia. Teemaviikon valtakunnallisesta koordinoinnista vastaavat Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry ja Suomen Punaisen Ristin päihdetyö.

Tämän vuoden kampanjan teemassa keskitytään puheeksiottoon. Ehkäisevän päihdetyön viikolla halutaan kannustaa puhumaan ja kysymään rohkeasti päihteiden käyttöön liittyvistä asioista. Päihteidenkäytöstä puhuminen tukee ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja elämänhallintaa. Vaikka muutos ei tapahtuisi heti, kysyminen kannattaa aina.

Iisalmen seurakunta kutsuu sinut mukaan Ehkäisevän päihdetyön viikon kirkkopyhään sunnuntaina 13.11. klo 10.00 Pyhän Ristin kirkkoon. Jumalanpalveluksen jälkeen kirkkokahvit Päiväkeskus Pysäkki ry:llä (Pohjoinen puistoraitti 1). Kahvien jälkeen ohjelmatuokiossa runoja ja lauluja, Marja-Leena Kettunen ja Jussi Madetoja.

EHKÄPÄ-viikolla on runsaasti tapahtumia ympäri Ylä-Savoa alueen eri toimijoiden tarjoamana. Koko viikon ohjelman voit katsoa tästä.

Lisätietoja: Iisalmen seurakunta, diakoni Ritva Mustonen, 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi

Thu Nov 03 09:47:01 EET 2016