Iisalmen vuoden 2016 Lucia-neito on Meri Kettunen

Vuoden 2016 Lucia-neito on 15-vuotias iisalmelainen Meri Kettunen. Tiistaina 13. joulukuuta Pyhän Ristin kirkossa järjestetään klo 15 alkaen Lucia-neito tapahtuma.

Lucia-tapahtuma on kaikille avoin, koko perheen lämminhenkinen ja jouluinen hiljentymishetki kiireen keskellä. Noin tunnin kestävässä tapahtumassa Juhani Ahon koulun Lucia-neidot esiintyvät soittaen ja laulaen. Iisalmen seurakunnan joulutervehdyksen tapahtumaan tuovat Tiernapojat. Iisalmen kaupunki, Juhani Ahon koulu ja Iisalmen seurakunta järjestävät tapahtuman jo viidettä vuotta peräkkäin.

Lucia-neidot esiintyvät myös kello 12 Kulttuurikeskuksella kaikille avoimissa tilaisuuksissa. Päivällä neito kiertelee vuodeosastoilla ja kouluissa esiintymässä muun seurueen kanssa.

Juhani Ahon koulun 9-luokkalaisista neidoista valittava Lucia on koululaisille jo traditio. Ehdolla olevan Lucian on oltava valoisa, elämänmyönteinen ja toiset huomioon ottava. Nämä kriteerit 9-luokkalainen Meri täyttää hyvin.

2016-12-09 09:52:09.0