Hiippasählyssä mitalistit selville

Kirkkohetkessä polkaistiin tapahtumaan henkeä liikkeelle.

Isot pallot saivat yhteisvoimin kyytiä Iisalmen Pyhän Ristin kirkossa. Hiippakunnan sählytapahtuman osallistujat aloittivat tapahtumansa kirkossa ja päivän odotetut pelit saivat alkaa. Suuret pallot kiersivät pitkin kirkkoa symboloiden joukkuehengen merkitystä ja myös toisten huomioimista.

Hiippakunnan nuorisoa kokoontui perinteiseen Hiippasählyyn Iisalmen liikunta- ja jäähallille. Iisalmen rovastikunnan nuorisotyö on tapahtuman järjestelyvastuussa kolmannen kerran. Turnaus pelattiin kolmessa sarjassa. Vanhempien C –sarjan voiton vei Outokumpu, Pieksämäki otti hopeaa ja Sonkajärvelle meni himmeimmät mitalit.

D –junnujen sarjassa voitto napsahti Iisalmelle, Pieksämäelle meni hopeaa ja Kiuruvesi sai pronssia. Nuorempien E – junnusarjassa vei voiton jännittävien vaiheiden jälkeen Leppävirta 1 – joukkue, kun se kukisti jatkoajalla Lapinlahden. Pronssia meni yhdelle tapahtuman nuorimmista joukkueista Sonkajärvi 2:lle, joka pinnisti kunnan 1 – joukkueen edelle pronssikamppailussa.

Kuopion hiippakunnan kasvatuksen asiantuntija Juha Antikainen kertoo tapahtumalla olevan pitkän perinteen, ja ensi vuonna väki kokoontuu jälleen Pieksämäelle. Tavoitteena olisi saada muitakin alueita järjestelyvastuuseen Ylä-Savon ja Pieksämäen lisäksi. Hiippasählyn suosio kertoo Antikaisen mukaan siitä, että seurakunnissa tehdään vankkaa varhaiskasvatuksen työtä ja sähly kerää vuodesta toiseen isot osallistujajoukot.

Iisalmen rovastikunnan lisäksi järjestelyissä ovat mukana PTK:n Itä-Suomen Piiri ry ja Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli. Osallistujia turnaus kerää lähes 300 eri puolilta Kuopion hiippakuntaa.

Lisätietoja:

Järjestelytmk. pj. Satu Krogerus 044 7335 218
Järjestelytmk. sihteeri Jari Nousiainen 044 7335 216
Tiedotus Hannu Keränen 044 7408 123 tai hannu1.keranen@gmail.com<mailto:hannu1.keranen@gmail.com>

Mon May 11 08:12:40 EEST 2015