Lapsiperheiden ilmainen leffailta Iisalmessa

Iisalmen Kuvalippaassa (Pohjolankatu 6) järjestetään pe 29.6.2018 klo 15.00 alkaen vähävaraisille lapsiperheille suunnattu ilmainen leffailta. Tapahtumalla tarjotaan kaikille perheille mahdollisuus kivaan kesälomatekemiseen.

Kuva: FutureFilm
small tukea vanhemmille vähävaraisten tapahtuma kesä 2018_M.jpeg

Elokuvana nähdään ensi-illassa suomeksi puhuttu koko perheen elokuva Maija Mehiläinen ja hunajakisat. Jaossa on yhteensä 259 lippua. Suurin osa lipuista on jaettu jo etukäteen Iisalmen seurakunnan diakoniatyön sekä Ylä-Savon SOTEn perhesosiaalityön toimesta Iisalmen ja lähialueen perheille, mutta lippuja on vielä saatavilla. Lippuja voi tiedustella seurakunnan diakoniatyöstä numerosta 044 7335 223.

Tapahtuma on suunnattu koko perheelle, jotta myös aikuiset voivat nauttia elokuvasta ja perheen yhteisestä tekemisestä. Ovet avautuvat klo 14.30 ja liput ovat numeroimattomia. Jokainen osallistuja saa lisäksi leffaherkuksi limonadin, pienen karkkipussin ja popcornia. Elokuva on sallittu kaikenikäisille.

Hyvän tekeminen jatkaa kulkuaan

Kesän 2018 leffailta on jo neljäs Tukea vanhemmille -sivuston alueen vähävaraisille lapsiperheille järjestämistä tapahtumista. Idea ensimmäiseen maksuttomaan leffatapahtumaan lähti viime kesänä Savon Sanomien jutusta (SS 18.7.), jossa kerrottiin vähävaraisten perheiden kesälomista ja siitä, ettei kaikilla perheillä ole mahdollisuus tarjota lapsille kesälomalla maksullisia aktiviteetteja. Tukeavanhemmille.fi -sivuston perustaja Hanna Lehtonen päätti järjestää lapsiperhetapahtuman myös Iisalmeen. Tämän lisäksi syksyllä jaettiin liikuntakausikortteja ja jouluna järjestettiin perheiden jouluruokailu.

Kesän 2018 leffaillan mahdollistaa Olvi-säätiö, joka myönsi varat Tukea vanhemmille ry:lle tapahtuman järjestämiseen. Tapahtuman limonadit tarjoaa Olvi Oyj.

Lisätietoja,

Iisalmen seurakunta, johtava diakoniaviranhaltija, Anne Pulkka, 044 7335 223 (lippujen tiedustelu), anne.pulkka@evl.fi

Tukea vanhemmille ry, päätoimittaja ja koordinaattori, Hanna Lehtonen, 0400 123 407, hanna.lehtonen@tukeavanhemmille.fi

Mon Jun 25 08:49:00 EEST 2018