Kirkollisilla kesäjuhlilla 2014 on kansainvälistä koko perheen toimintaa

Kesäjuhlat ovat herätysliikkeiden ja kirkollisten järjestöjen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Paikalliseurakunnat ovat mukana useimpien juhlien järjestämisessä. Kesäjuhlat tarvitsevat onnistuakseen myös ison joukon talkoolaisia. Kesäjuhlapaikkakunnat vaihtelevat vuosittain. Talkoolaiset rekrytoidaan useimmiten järjestävältä paikkakunnalta.

Medialähetys Sanansaattajien ja Oulun evankelis-luterilaisten seurakuntien järjestämillä Medialähetyspäivillä puhutaan erityisesti Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan kristillisestä mediatyöstä. Ulkomaiset pääpuhujat tekevät TWR:n arabiankielistä radiotyötä Lähi-idässä. Pohjois-Afrikkaan suuntautuvasta televisiotyöstä kertovat David ja Marja-Liisa Ezzine Studio Al Morsalista.

Muusikko Pekka Simojoki laulattaa lapsia Suomen evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen ja Jyväskylän seurakunnan Kansanlähetyspäivillä Jyväskylässä. Simojoki on yksi Suomen tuotteliaimmista gospelmuusikoista.

Suomen Lähetysseuran ja Vaasan seurakuntien järjestämille lähetysjuhlille saapuu Tansaniasta maasai-kuoro Loruvani Choir sekä Morogoron alueen piispa Jacob MoretoLinkki avautuu uudessa välilehdessä puolisoineen.

Perheiden ja lasten tarpeiden näkökulmasta teemasta puhuvat mm. lastenpsykiatri Jari Sinkkonen ja perheneuvoja Heli Pruuki Kansan Raamattuseuran ja Nurmijärven seurakunnan järjestämillä Sanan Suvipäivillä. Siitä miten media näkee ihmisen ja mitä jää näkemättä, ovat keskustelemassa muun muassa toimitusjohtaja Matti Vanhanen ja Mikko Leppilampi.

SeurakuntavaalitkinLinkki avautuu uudessa välilehdessäovat esillä muun muassa Sanan suvipäivillä, Valtakunnallisilla lähetysjuhlilla, Suviseuroilla, Herättäjäjuhlilla sekä Kansanlähetyspäivillä.

Toukokuu:

Ekumeeninen raamattutapahtuma "Päivitä Piplia, Jaakob" Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 23.5–25.5.2014 Kokkola
Järjestäjä: Kokkolan seudun seurakunnat, Pohjanmaan Pipliaseura ja Suomen Pipliaseura
Lisätietoja: Anne Haverinen p. 010 838 6531, anne.haverinen@piplia.fi**@**

Kesäkuu:

Valtakunnalliset Lähetysjuhlat "Veden äärelle"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 6.–8.6.2014 Vaasa
Järjestäjät: Suomen Lähetysseura ja Vaasan seurakunnat ja Vähänkyrön seurakunta
Lisätietoja: Lähetysjuhlien pääsihteeri Maaria Perälä p. 044 480 8219, maaria.perala@evl.fi**@**

Medialähetyspäivät "Lähetä Vahva viesti"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 14.–15.6.2014 Oulu
Järjestäjät: Medialähetys Sanansaattajat ja Oulun ev. lut. seurakunnat
Lisätietoja: sansa@sansa.fi**@**, p. 019 457 7700.

Lähetyksen kesäpäivät "Tuon taivaallista"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 13.–15.6.2014 Kerava
Järjestäjät: Evankelis-luterilainen Lähetysyhdistys Kylväjä ja Keravan seurakunta
Lisätietoja: p. (09) 253 254 00, kylvaja@kylvaja.fi**@**

Sanan Suvipäivät "Näe Minut"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 13.–15.6.2014 Klaukkala
Järjestäjät: Kansan Raamattuseura ja Nurmijärven seurakunta
Lisätietoja: Koulutuspalveluiden sihteeri Marja-Liisa Kokkonen p. 0207 681 633, krskoulutus@sana.fi**@**

Evankeliset kesäjuhlat "Kasvosi Jeesus kirkastat"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 14.–15.6.2014 Alavus
Järjestäjät: Evankelinen Lähetysyhdistys ELY ry ja Alavuden seurakunta
Lisätietoja: Satu Kivisaari p. 050 557 8459

Valtakunnalliset Evankeliumijuhlat "Voittajan puolella"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 27.–29.6.2014 Lahti
Järjestäjät: Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (SLEY) ja Lahden seurakuntayhtymä
Lisätietoja: pääsihteeri Olli Koskenniemi p. 0400 770 798, olli.koskenniemi@sley.fi**@**

Heinäkuu:

Suviseurat ”Minä ilmoitan teille suuren ilon”Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 27.6.–30.6.2014 Pyhäjoki
Järjestäjät: Oulaisten rauhanyhdistys yhdessä 13 muuta lähialueen rauhanyhdistystä
Lisätietoja: Päätoimikunta pj. Markku Veteläinen p. 044 028 0563

Herättäjäjuhlat "Tule, Kristus, huomiseenkin"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 4.–6.7.2014 Lapua
Järjestäjät: Herättäjä-Yhdistys, sen Lapualla toimivat paikallisosastot, Lapuan tuomiokirkkoseurakunta ja Lapuan kaupunki.
Lisätietoja: Juhlatoimikunnan pj Juha Ikolap. 040 753 5947, juha.ikola@evl.fiw**@**

Valtakunnalliset Kansanlähetyspäivät ”Kasvokkain”Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aika ja paikka: 4.–6.7.2014 Jyväskylä
Järjestäjät: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ja Jyväskylän seurakunta