Karitsa perhemessussa ja pyhäkoulussa

Joskus lyhytkin hetki voi antaa vahvan elämyksen ja sykähdyttävän tunteen pitkäksi aikaa. Näin kävi minulle, kun kohtasin vastasyntyneen karitsan. Pikkuinen katsoi hellyttävästi silmiin ja määki vienolla äänellä. Sen ruskea turkki tuntui pehmeältä ja lämpöiseltä, kun silitin tätä Luojan luomaa. Hieno hetki.

426600_iisalmi-5374-2eb3d90cccdc8085536cb2243b52254c.jpg

Tulevana sunnuntaina Bubka-niminen karitsa vierailee diakoni Virpi Jukaraisen kanssa perhemessussa, kun vietämme Hyvän Paimenen sunnuntaita. Perhemessun alussa lauletaan ja rukoillaan yhdessä. Sitten lapset ja tarvittaessa lasten läheiset siirtyvät sakastiin pyhäkouluun, jossa he voivat tervehtiä karitsaa. Pastori Kati Ahomaa pitää pyhäkoulun, mukana ovat pyhisukki Pentti ja pyhismummo Kaija sekä suntio Arto Sertti.

Kirkkosalin puolella perhemessun saarna ja esirukous toteutetaan ajatellen eri sukupolvia kouluikäistä ikäihmisiin asti. Pyhäkoululaiset saapuvat mukaan kirkkosaliin, kun on ehtoollisen vieton aika. Lapset voivat tulla alttarille ehtoolliselle tai siunattaviksi.

Iisalmen Kustaa Aadolfin kirkossa klo 15 alkavaa perhemessua on toteuttamassa Esko Tolppasen vastuuryhmä yhdessä kanttori Marcus Kalliokosken ja pastori Kristiina Turkin kanssa.

Tervetuloa noin tunnin kestävään Hyvän paimenen perhemessuun, joka sisältää myös pyhäkoulun! Perhemessun jälkeen on vielä mahdollista osallistua pystykahville ja –mehulle sakastissa.

Kristiina Turkki
pastori