Uskon yössä teemana sovinto

Uskon yö 27.10. valtaa seurakuntatalon osana valtakunnallista tapahtumaa.

Uskon yössä usko ja taide kohtaavat. Vuoden 2018 teemana on sovinto, jolla viitataan vuoden 1918 sisällissotaan mutta myös oman aikamme kysymyksiin. Sovintoa etsitään yhteiskunnassa, kirkossa, ihmisten keskinäisissä suhteissa.

Uskon Yö -tapahtumaa vietetään lauantaina 27.10 Iisalmessa seurakuntatalolla klo 17.00-20.30. ja Pyhän Ristin kirkossa klo 21 ekumeenisessa iltahartaudessa. Seurakuntatalolla voi illan aikana osallistua työskentelypajoihin, joissa on mahdollista pysähtyä sanan parissa, tanssia afrikkalaisia tansseja ja kokea rumpujen soittoa. Uskon Yössä pääsee myös tutustumaan Iisalmen sadan vuoden takaiseen historiaan. Seurakuntatalolla on hiljaisempikin huone, esirukouspuu ja paljon muutakin tekemistä. Tapahtuma on ilmainen ja kaikille avoin. Ohjelmaan voi tutustua Iisalmen seurakunnan verkkosivulla www.iisalmenseurakunta.fi.

Lisätietoja: Iisalmen seurakunta, diakonian viranhaltija p. 044 7335 283, virpi.jukarainen@evl.fi

Thu Oct 18 12:58:00 EEST 2018