Exit huomenna Iisalmeen

Yksi suomalaisen gospelmusiikin tunnetuimmista yhtyeistä tulee Iisalmeen. Exit järjestää lauantaina 24.10. levynjulkaisukonsertin Kustaa Aadolfin kirkossa.

Kuva: Exit

Lauantaina klo 18.00 alkava konsertti on hieno mahdollisuus tulla paikalle kuulemaan upeaa gospelmusiikkia. Konsertti kestää kaksi tuntia ja se on ilmainen. Voit kuitenkin halutessasi antaa ovella vapaaehtoisen pääsymaksun, joka käytetään oman seurakunnan vapaaehtoistyön kehittämiseen.

Exit on vuosien kuluessa tehnyt lähes 1 000 konserttia, ja konsertoinut Suomen lisäksi monissa Euroopan maissa. Yhtyeen levyjä on myyty lähes 100 000 kappaletta. Exit tunnetaan tarttuvista melodioistaan ja maanläheisistä teksteistään, jotka pyrkivät tuomaan ikivanhan evankeliumin tämän ajan kielelle. Yhtyeen musiikki soi yli kirkkokuntarajojen ja bändin yleisö muodostuu hyvin eri-ikäisisistä kuulijoista.

Yhtyeen perusti vuonna 1987 joukko gospelmusiikin parissa jo pitempään toimineita muusikoita. Aloittaessaan Exit oli ensimmäisiä yhtyeitä Suomessa, jotka yhdistivät rockmusiikin ja kristillisen sanoman. Monet kappaleet ovatkin olleet suurimpia hittejä rippikouluissa, ja suosituimmat niistä ovat päätyneet useisiin nuottikirjoihin. Tunnetuimpia lauluja ovat mm. Varjoista maan, Kahden maan kansalainen ja Mitä rakkaus on?

Kustaa Aadolfin kirkko: Kirkkotie 20, 74120 Iisalmi

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, johtava nuorisotyönohjaaja Jouni Vuorijärvi 044 7335 215, jouni.vuorijarvi@evl.fi

Fri Oct 23 09:23:01 EEST 2015