Iisalmen seurakunta mukana Ehkäisevän päihdetyön viikon tapahtumissa

Valtakunnallista Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään tänä vuonna 16. kertaa, perinteisesti marraskuussa viikolla 45 (2.–8.11.2015). Iisalmen seurakunnassa viikon aloittaa su 1.11. klo 10.00 Pyhän Ristin kirkossa pidettävä Ehkäisevän päihdetyön viikon aloitusjumalanpalvelus.

Ehkäisevän päihdetyön tavoitteena on vähentää päihdehaittoja, lisätä päihteisiin liittyvää tietoutta, edistää päihteettömiä elintapoja ja päihdeongelmista kärsivien kansalaisten oikeuksia. Ehkäisevän päihdetyön teemaviikolla erilaiset tahot viestivät yhdessä ehkäisevän työn merkityksestä terveyden ja hyvinvoinnin edistäjänä ja järjestävät ihmisiä ja mediaa aktivoivia tapahtumia ympäri Suomen.

Teemaviikon järjestää Ehkäisevän päihdetyön verkosto. Viikon koordinoinnista vastaa Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry yhteistyössä Suomen Punaisen Ristin päihdetyön kanssa.

Perinteinen Ehkäisevän päihdetyön viikko käynnistyy maanantaina 2.11. Viikon aikana herätellään keskustelua ajankohtaisista päihdekysymyksistä ja tuodaan esille ehkäisevän päihdetyön laaja-alaisuutta ja merkitystä.

Ehkäisevän päihdetyön viikon aikana järjestettävissä sadoissa tapahtumissa keskitytään onnellisuuteen ja hyvään elämään. Viikon teema ”Onni on katsojan silmässä” kannustaa huomiomaan nekin onnea tuottavat asiat joiden arvo ei ole itsestään selvä, sekä omassa elämässään että yhteiskunnassa.

EHKÄPÄ-viikon kaikki tapahtumat Ylä-Savossa voit katsoa tästä.

Iisalmen seurakunnasta lisätietoja viikosta antaa diakoni Ritva Mustonen, 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi

EHKÄPÄ-viikon 2015 järjestäjät Ylä-Savossa:

Ylä-Savon SOTE, Ylä-Savon Ohjaamo, Iisalmen kaupungin nuorisopalvelut, Päiväkeskus Pysäkki ry, Snellman-kesäyliopisto, Ylä-Savon ammattiopisto YSAO, Savonia-ammattikorkeakoulu, Savon ammatti- ja aikuisopisto, SAKKY, Iisalmen Raittiusseura Sarastus, Iisalmen Nuorison Tuki ry, Iisalmen seurakunta, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, Iisalmen kaupunginkirjasto, Toimisäätiö

Thu Oct 29 12:44:01 EET 2015