Iisalmen seurakunnan uudessa perhekerhossa ulkoillaan luonnossa

Tänä syksynä Metsäpirtin ”Metsämökin” lähimaastossa on tutkailtu mustikkavarvikoita, ihmetelty syksyn saapumista ja istutettu kukkasipuleita. Iisalmen seurakunnan uudessa, ulkoilu- ja luontopainotteisessa perhekerhossa tutustutaan ympäröivään luontoon, vuodenaikojen vaihteluun ja askarrellaan luonnonmateriaaleista. Torstaisin klo 14 kokoontuvaan perhekerhoon voivat tulla kaikenikäiset lapset oman aikuisen kanssa.

-Kokoonnumme pääsääntöisesti ulkona, retkeilemme ja tutustumme luontoon, kertoo Iisalmen seurakunnan lastenohjaaja Pia Jauhiainen perhekerhon ohjelmasta. Tänä syksynä kerhossa onkin nautittu mukavista ulkoilusäistä. Kerho soveltuu kaikenikäisille lapsille ja mukana oleva oma aikuinen voi olla vanhempi, isovanhempi tai vaikkapa kummi.

Pihalla olevassa hirsisessä rakennuksessa, ”Metsämökissä” piipahdetaan välillä askartelemassa ja usein materiaaleina käytetäänkin itse kerättyjä luonnonmateriaaleja, kuten käpyjä, varpuja ja lehtiä. Perhekerho kestää puolitoista tuntia. Välillä pysähdytään pieneen hartauteen, jossa lauletaan ja jutellaan yhdessä tulevista pyhäpäivistä tai muusta ajankohtaisesta asiasta.

-Ulkoillessa tulee nälkä ja mukaan onkin hyvä varata omat pienet eväät, joita voi nauttia seurakunnan tarjoaman mehun tai kahvin kera, kertoo Pia ja muistuttaa, että säänmukainen vaatetus on myös paikallaan. Uudet kerholaiset toivotetaan lämpimästi tervetulleeksi mukaan milloin vain, sillä kerhoon ei ole ennakkoilmoittautumista.

Lisätietoja: Iisalmen seurakunta/Lapsityö; Anu Naakka 044 7335 225, anu.naakka@evl.fi

2015-11-03 13:18:53.0