Tervetuloa siunaamaan ekaluokkalainen koulutielle

Seurakunta kutsuu ensi syksynä ekaluokan aloittavien lasten perheitä ja kummeja siunaamaan lapsen koulutielle toukokuun iltakirkkoihin.

Small_Koulutielle siunaus_Kirkon kuvapankki Vesa Ranta_XL.jpg

Iisalmen seurakunnassa ekaluokan aloittavien lasten koulutielle siunaamisia on järjestetty jo vuosien ajan. Tapahtuma on iltakirkko, jossa lapset siunataan yhdessä vanhempien, läheisten, isovanhempien ja kummien kanssa. Tänä vuonna seurakunta kutsuu perheitä tapahtumaan suoraan.

Koulutielle siunaukset järjestetään tiistaina 14.5. klo 18.30 alkaen ja keskiviikkona 15.5. klo 18.00 alkaen Pyhän Ristin kirkossa. Tilaisuus kestää noin 40 minuuttia, etukäteisilmoittautumista ei tarvita ja perhe voi valita heille sopivimman ajankohdan. Seurakunnan rekisterissä olevia 6-vuotiaita kutsutaan tilaisuuksiin kirjeitse, mutta mukaan ovat tervetulleita kaikki ensi syksynä koulun aloittavat ekaluokkalaiset läheisineen.

”Tilaisuudessa pappi, kummit ja läheiset siunaavat lapsen pitämällä lapsen pään päällä käsiään. Koulutielle siunaamiset ovat olleet hyvin suosittuja. Moni perhe kokee tärkeäksi, että lapsen läheiset ovat mukana pienelle niin tärkeässä ja suuressa elämänmuutoksessa ja koulutielle siunaaminen antaa siihen hyvän mahdollisuuden”, kertoo lapsityönohjaaja Riitta Kauhanen Iisalmen seurakunnasta.

2019-05-13 06:40:00.0