Nimi muuttuu, palvelut säilyvät ennallaan

Ylä-Savon seurakuntayhtymän palvelutoimisto ja keskusrekisterin nimi muuttuu, mutta palvelut säilyvät ennallaan. Muutos ei aiheuta seurakuntalaisilta toimenpiteitä.

Iisalmen srk uutinen kuva verkko_25_THUMB.png

Nimi muuttuu 1.6.2019 alkaen ja virallinen nimi on Ylä-Savon seurakuntayhtymän palvelutoimisto ja aluekeskusrekisteri. Käytännössä nimeen lisätään vain alue-sana keskusrekisterin eteen.

Nimimuutoksen taustalla on keväällä 2019 päätetyn Ylä-Savon seurakuntien yhteisen aluekeskusrekisterin perustaminen. Muutoksessa Keiteleen, Rautavaaran ja Vieremän seurakuntien kirkonkirjoihin liittyvät tehtävät eli mm. avioliiton esteiden tutkinta, virkatodistukset ja kirkkoon liittyminen hoidetaan keskitetysti Iisalmessa tai sähköisesti verkon kautta. Seurakuntayhtymän jäsenseurakuntien eli Iisalmen, Lapinlahden, Sonkajärven, Pielaveden ja Varpaisjärven kirkonkirjat on hoidettu jo keskitetysti Iisalmessa vuodesta 2016 lähtien.

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, palvelupäällikkö Riitta Kaasinen, 040 528 3140, riitta.kaasinen@evl.fi

2019-05-16 09:51:00.0