Tuomasmessu ensi sunnuntaina klo 17 Kustaa Aadolfin kirkossa

Tulevana, Valvomisen sunnuntaina 15.11. klo 17 pidetään Kustaa Aadolfin kirkossa Iisalmessa Tuomasmessu. Tuomasmessu on avaran hengellisyyden luterilainen messu, jossa yhdistyvät arkiseen elämään liittyvät kysymykset ja rukoukset, vanhan kirkon traditiot sekä mukaansatempaava musiikki. Messussa on mahdollisuus hiljentyä rukousalttarien äärellä ja pyytää esirukousta. Tuomasmessu yhdistää eri tavoin ajattelevia kristittyjä ja rohkaisee avaraan, itseä ja toista armahtavaan uskoon. Messun nimi viittaa "epäilijänä" tunnettuun opetuslapsi Tuomakseen.

Messussa on mukana Liisa Toivasen vastuuryhmä, Bona Fide-kuoro sekä muita vapaaehtoisia. Kati Ahomaa on liturgi ja saarnaa. Janne Bovellan ja Merja Leinonen avustavat. Kanttorina on Kari Haikarainen. Tuomasmessun yhteydessä sytytetään kynttilä itsemurhan tehneiden lähimmäistemme muistoksi. Messun jälkeen on kirkkokahvit ja teet, sekä mahdollisuus sielunhoitoon.

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, pappi Kati Ahomaa 044 7335 284, kati.ahomaa@evl.fi

2015-11-10 12:35:01.0