Marjoniemi ja Metsäpirtti tontteineen ehdotetaan myytäväksi

Tiistaina 26. tammikuuta kokoontunut yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Pielaveden Marjoniemen leirikeskuksen korkeimman tarjouksen ja esittää leirikeskusta myytäväksi. Metsäpirtistä ei tullut yhtään tarjousta ja nyt yhteinen kirkkoneuvosto ehdottaa sen myymistä tontin kanssa, alkuperäisen suunnitelman mukaan.

Iisalmen Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskuksen myynnistä ei saatu määräaikaan mennessä yhtään tarjousta. Yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli jatkolle kolme eri esiteltyä vaihtoehtoa. Yksi vaihtoehto oli myydä kurssi- ja leirikeskus sekä tontti, jolloin tarjouksia voitaisiin saada. Toinen oli jatkaa myyntiä ja tontin vuokrausta ja toivoa, että tarjouksia tulisi jatkossa enemmän. Kolmantena vaihtoehtona oli luopua koko alueen myyntiaikeista ja jatkaa päärakennuksen vuokrausta ja purkaa asuntolaosa suunnitellulla tavalla. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, hallintojohtajan ehdotuksen mukaan, että se päättää asettaa myyntiin sekä Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskuksen että tontin.

Marjoniemen leirikeskus ehdotetaan myytäväksi

Pielaveden Marjoniemen leirikeskuksesta tuli määräaikaan mennessä yhteensä kolme tarjousta. Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se päättää myydä leirikeskuksen korkeimman tarjouksen antaneelle hintaan 131.150,00 euroa.

Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran 23.2.2016.

Kustaa Aadolfin kirkkoon maalausurakka

Lisäksi yhteinen kirkkoneuvosto päätti tilata Kustaa Aadolfin kirkon ja kellotapulin vesikattojen huoltomaalauksen Mestarimaalaus Seppänen & Toikka Oy:ltä hintaan 84.320,00 euroa, mikäli yhteinen kirkkovaltuusto myöntää tarkoitukseen lisämäärärahan. Vuoden 2016 talousarviossa on 70.000 euron suuruinen määräraha kyseiseen asiaan. Yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle muutoksena vuoden 2016 talousarvioon 25.000 euron suuruisen lisämäärärahan myöntämistä kirkon vesikaton maalaukseen. Kirkko on valmistunut vuonna 1779 ja peltikatto on edellisen kerran maalattu vuonna 2003. Molemmat rakennukset ovat suojelukohteita.

Tiistaina 26.1.2016 kokoontuneen yhteisen kirkkoneuvoston pöytäkirja on tarkastettu ja se löytyy täältä www.ylasavonseurakunnat.fi/paatoksenteko

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

Wed Jan 27 10:41:18 EET 2016