Kirkkoherra Sanna Komulaisen virkaanasettamismessua voi kuunnella radiosta ja seurata verkossa

Osallistu Iisalmen seurakunnan uuden kirkkoherra Sanna Komulaisen virkaanasettamismessuun sunnuntaina 7.6. kello 10 seuraamalla suoraa lähetystä Radio Sandelsilta ja YouTubesta!

Iisalmen seurakunnan kirkkoherra Sanna Komulainen Pyhän Ristin kirkon edustalla.

Iisalmen seurakunnan uuden kirkkoherran Sanna Komulaisen virkaanasettamismessua vietetään sunnuntaina 7.6. pyhän kolminaisuuden päivänä Kustaa Aadolfin kirkossa kello 10.00 alkaen. Virkaanasettamismessua ei järjestetä avoimena yleisötilaisuutena mutta osallistua voi seuraamalla suoraa lähetystä Iisalmen seurakunnan YouTube-kanavalla (Siirryt YouTube-palveluun) ja Radio Sandelsilla (Siirryt Radio Sandelsin verkkosivuille).

Vaikka kirkon ovet aukeavat kirkkokansalle kesäkuun alussa, päädyttiin virkaanasettamismessu järjestämään ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Vielä tässä vaiheessa ei haluttu lähteä järjestämään suurta yleisötapahtumaa koronavirustilanteen vuoksi. Mikäli koronatilanne sen sallii, seurakuntalaisille järjestetään syksyllä virkaan tulo –juhla, johon kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Messussa toimii virkaan asettajana ja liturgina Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen. Avustajina toimivat lääninrovasti Arto Penttinen, pastori Kati Ahomaa ja pastori Pirkko Olanterä. Saarnan pitää Sanna Komulainen. Lukukappaleen lukee kaupunginhallituksen puheenjohtaja Juho Pulkka. Tilaisuuden musiikista vastaavat kanttorit Hannu Virpi ja Joona Kärnä.

Virkaanasettajaismessua voi katsoa suorana lähetyksenä tai tallenteena Iisalmen seurakunnan YouTube –kanavalla. Linkki kanavalle löytyy osoitteesta www.iisalmenseurakunta.fi.

2020-05-29 08:00:00.0