Seurakuntaviikolla lauletaan yhdessä ja rentoudutaan musiikin soidessa.

Seurakunta viikon urkutuokioissa rentoudutaan ja yhteislaulutilaisuuksissa lauletaan sydämen kyllyydestä!

Syntisen virsikirja-yhteyslauluilta

Lippuniemen seurakuntakodilla lauletaan Syntisen virsikirjan lauluja sunnuntaina 6.9. Lippuniemen seurakuntakodilla.
Syntisen virsikirjan on toimittanut pastori Jaakko Heinimäki. Kirjassa on 44 laulua Juice Leskisen Kaksoiselämästä Ultra Bran Minä suojelen sinua kaikelta –kappaleeseen ja tietenkin klassikko tango Satumaa. Kirjassa on runsaasti perinteiselle virsikirjalle vieraita laulua, mutta myös virsistä parhaimmat. Kappaleet ovat sellaisia, joille suomalaiset antavat hengellisiä merkityksiä.
Syntisten virsikirja –yhteislauluillassa lauletaan rakkaita tuttuja iskelmiä sydämen kyllyydestä.

Urkutuokiot

Pienet torkut rentouttavan urku- ja pianomusiikin soidessa onnistuu Urkutuokioissa tiistaina 8.9. kello 12.00 ja perjantaina 11.9. kello 18.00 Pyhän Ristin kirkossa.
Pyhän Ristin kirkon koko kirkkosali on käytettävissä tuokion aikana, joten musiikin soidessa voi vaikka käydä pitkälleen ja ottaa torkut kirkon penkissä. Mukaan voi ottaa myös oman tyynyn tai retkipatjan. Rauhoittua voi myös pelkästään istuskellen ja kuunnellen urku- ja pianomusiikkia. Musiikista Urkutuokioissa vastaa vs. kanttori Joona Kärnä.

Yhteislaulutilaisuus Pyhän Ristin kirkossa

Laulamaan pääsee myös lauantaina 12.9. kello 13.00 Pyhän Ristin kirkossa. Lauantain yhteislaulutilaisuudessa lauletaan laulua Viisikielinen –laulukirjan lauluja. Laulukirja on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon viidennen herätysliikkeen laulukirja. Laulukirjan kappaleet ovat tulleet tutuiksi herätysliikkeiden toiminnan piirissä. Kirjan lauluissa korostuvat luottamus Jumalalan sanaan, lohdutus ja ilo pelastuksesta.

Katso Seurakuntaviikon koko ohjelma täältä.

Seurakuntaviikolla seurataan tarkasti THL:n 14.5.2020 antamia suosituksia. Keskeisimmät kohdat THL:n suosituksissa ovat turvavälit ja käsihygienia, sekä osallistujien ohjeistaminen jokaisessa kokoontumisessa. Käsihygieniasta on mahdollista pitää huolta tapahtumissa. Osallistujia ohjeistetaan jokaisessa tapahtumassa turvallisuusasioista. Tapahtumiin ei pidä tulla mukaan flunssaoireisena.

Thu Sep 03 08:00:00 EEST 2020