Pyhän Ristin kirkko 80 vuotta

Iisalmen seurakunnassa vietetään sunnuntaina 12. lokakuuta 2014 Pyhän Ristin kirkon 80-vuotisjuhlaa. Pyhän Ristin kirkon rakennustyöt alkoivat elokuussa 1933. Se vihittiin käyttöön reilua vuotta myöhemmin 14.10.1934, silloisen Iisalmen kaupunkiseurakunnan kirkoksi.
Päivän ohjelma:

Pyhän Ristin kirkon 80-vuotisjuhla alkaa klo 10 juhlamessulla. Messussa saarnaa kappalainen Kristiina Turkki. liturgina toimii kirkkoherra Janne Bovellan. Pyhän Ristin kirkon kirkkokuoroa johtaa kanttori Martti Rytkönen. Urkurina Erkki Tyni.
Messun toteutuksessa avustavat Iisalmen seurakuntaneuvoston jäsenet.
Messun jälkeen on kirkkokahvit seurakuntatalolla Ilvolankatu 14 b.
Juhlapäivä jatkuu iltamusiikilla Pyhän Ristin kirkossa klo 18. Iltamusiikin toteutuksesta vastaavat Ari Honkanen (laulu), Erkki Tyni (urut), Hannu Virpi (piano), Pyhän Ristin kirkkokuoro (kuorolaulut) ja Janne Bovellan (loppusanat).
Olet sydämellisesti tervetullut viettämään Pyhän Ristin kirkon 80-vuotisjuhlia!

Juhlamessu ja iltamusiikkitilaisuus valokuvataan seurakunnan arkistoon.

2014-12-31 14:07:38.0