Iisalmen seurakunta mukaan valtakunnalliseen vapaaehtoistoimintaan

Iisalmen seurakunnassa puhutaan tulevaisuudessa koko seurakunnan yhteisestä vapaaehtoistoiminnasta, kun seurakunta liittyy ensi vuonna mukaan valtakunnalliseen Suurella Sydämellä -verkkopalveluun.

Suurella Sydämellä on koko kirkon yhteinen, verkossa toimiva vapaaehtoisen auttamisen verkkopalvelu. Palvelun kautta voi sekä antaa, että pyytää apua. Iisalmen seurakunta liittyy verkkopalveluun ensimmäisenä Ylä-Savossa. Palvelua ylläpitävät ev.lut. seurakuntien verkosto yhteistyökumppaneineen. Toimintaa on jo lähes neljälläkymmenellä paikkakunnalla.

Vapaaehtoiset ovat seurakunnalle suuri voimavara ja jatkossa Iisalmen seurakunta tarjoaa entistä laajempaa mahdollisuutta osallistua vapaaehtoistoimintaan, koulutuksiin sekä tietenkin myös vapaaehtoisten yhteisiin iltoihin.

Vapaaehtoiset toimivat seurakunnassa esimerkiksi avustajina, ohjaajina, tukihenkilöinä, kirpputoreilla myyjinä, talkoolaisina ja monissa muissa tehtävissä. Suurella Sydämellä palvelun myötä vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneen on entistä helpompi löytää mahdollisuuksia auttaa ja avun tarvitsijoiden pyytää apua.

Lisätietoja: diakoni Virpi Jukarainen, 044 7335 283, virpi.jukarainen@evl.fi
lähetyssihteeri Menni Nousiainen, 044 7335 226, menni.nousiainen@evl.fi