Iisalmen seurakunta mukana ravintolapäivässä

Iisalmen seurakunnan vapaaehtoiset osallistuvat ensimmäistä kertaa maailmanlaajuiseen ravintolapäivään lauantaina 15. marraskuuta perustamalla ravintolan Iisalmen seurakuntatalolle. Vapaaehtoisten Yllätysherkkujen Ravintolassa myydään mm. mykyrokkaa, vohveleita ja täytekakkua. Ravintolan tuotto ohjataan kokonaisuudessaan kansainväliseen hyväntekeväisyyteen.

Iisalmen seurakuntatalolle voit tulla ruokailemaan ja kahvittelemaan sekä ostamaan kotiinviemisiä kokoontumistila Kellariin ja Olkkariin kello 10–13 välisenä aikana. Päivän tuotoilla ostetaan Kirkon Ulkomaanavun kautta kehitysmaihin ruokaa ja puhdasta vettä.

Haaveena uusi kaivo ja ruokaa 2 000 lapselle

Iisalmelaisten haaveena on kerätä kasaan 500 €, jolla saadaan ateria peräti 2 000 lapselle ja vesipumppu kylään. Mikään ei estä haaveilemasta suuremmin ja tekemään ravintolan asiakkaiden kanssa yhdessä melkein mahdotonta – jos koossa on 1 200 €, niin kylä saa uuden kaivon! Ravintolan tuoton ollessa 1 500 €, kylän oman kaivon lisäksi ruokaa saadaan 2 000 lapselle. Laitetaan hyvä kiertämään ja tehdään yhdessä ihmeitä! Seurakuntatalolta löytyy myös keräyslipas, johon saaduilla lahjoituksilla hankitaan ruokaa ja vettä kehitysmaihin.

Ravintolapäivä on Suomesta vuonna 2011 alkunsa saanut ruokakarnevaali, jonka aikana tuhannet ihmiset ympäri maailmaa perustavat ravintoloita päivän ajaksi. Tähän mennessä päivää on vietetty jo 64 eri maassa. Päivän tarkoituksena on pitää hauskaa, jakaa uusia ruokakokemuksia sekä nauttia yhteisestä ympäristöstä porukalla.

Lisätietoja: lähetyssihteeri Menni Nousiainen, 044 7335 226, menni.nousiainen@evl.fi
diakoni Virpi Jukarainen 044 7335 283, virpi.jukarainen@evl.fi
Lähteet: http://www.restaurantday.org/fi/