Nuorten Lucia-kulkue toi valon pimeyteen

Iisalmen oma Lucia-neito Essi Pennanen toi valoa pimeyteen legendan mukaisesti, kun jo perinteeksi muodostunut nuorten musiikkikulkue esittäytyi kolmatta vuotta peräkkäin. Tapahtuma keräsi Pyhän Ristin kirkkoon vajaat 150 katsojaa.

Iisalmen kaupunki, Juhani Ahon koulu ja Iisalmen seurakunta järjestivät Lucia-neito kulkueen ja musiikkitapahtuman yhteistyössä nyt jo kolmatta vuotta peräkkäin. Lucia-neito kulki seurueensa kanssa Kulttuurikeskukselta Pyhän Ristin kirkolle, jossa tilaisuus jatkui nuorten musiikkiesityksillä noin puolen tunnin ajan. Lisäksi kuultiin seurakunnan ja kaupungin joulutervehdys, joka oli tänä vuonna tiernapojat. Myös tiernapojat nähtiin nuorten esittämänä, joten tilaisuus oli yhtä nuorison juhlaa.

Nuorten lauluesityksistä koostuva tapahtuma tuntuu vakiinnuttavan paikkansa iisalmelaisten joulutapahtumissa, kun paikalle tuli vajaat 150 katsojaa ja mukana oli tänä vuonna edellistä vuotta enemmän lapsiperheitä.

Päivällä Lucia-neito kiersi kulkueensa kanssa alueen vanhainkodeissa virkistämässä asukkaita. Tänä vuonna Lucian päivä sattuu lauantaille, mutta koululaisten vuoksi tapahtuma järjestettiin jo päivää aikaisemmin.

(julkaistu 12.12.2014)

2014-12-31 14:26:19.0