Yhteisen kirkkoneuvoston kokouspäätöksiä 20.4.2021

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui 20.4.2021 päättämään yhteisistä asioista.

Rakennustöiden tuntihintahankinnat

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto valitsi viisi yritystä paikkakunnittain tuntiveloituksella tehtävien rakennusten korjaus –ja kunnossapitotöiden sopimuskumppaneiksi aikavälille 1.5.2021-30.4.2023.

Iisalmi: MM Flipping Oy, Hirttämättömät Oy, Meserak Oy, Kimerak Oy ja Rakennuspalvelu Jukka Pääkönen

Keitele: MM Flipping Oy, Hirttämättömät Oy, JP Kunnossapito Oy, Meserak Oy ja Rakennuspalvelu Jukka Pääkönen

Lapinlahti: MM Flipping Oy, Meserak Oy, Hirttämättömät Oy, Rakennuspalvelu Jukka Pääkönen ja IRP Service

Pielavesi: MM Flipping Oy, Hirttämättömät Oy, Rakennuspalvelu Jukka Pääkönen, Meserak Oy ja IRP Service

Sonkajärvi: OT Urakointi, MM Flipping Oy, Hirttämättömät Oy, Meserak Oy ja Rakennuspalvelu Jukka Pääkönen

Kustaa Aadolfin kirkon julkisivukorjaus

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti tilata Kustaa Aadolfin kirkon julkisivun korjaustyöt Mestarimaalaus Seppänen Toikka Oy:ltä 130 220 euron hintaan (sis. Alv. 24%). Hanke sisältää kirkon ja kellotapulin julkisivujen huoltomaalauksen, sisääntulokatosten vesikatteiden huoltomaalaukset sekä syöksytorvien uusinnan.

Sukevan kirkon julkisivukorjaus

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti tilata Virapa Oy:ltä Sukevan kirkon ja kellotapulin korjaukset.

Hanke käsittää kirkon ja kellotapulin julkisivujen korjaustyöt ja wc-tilan rakentamisen kirkon tilojen yhteyteen sekä uudet vesi- ja viemäriliittymät. Julkisivukorjauksen yhteydessä kirkon entinen puuverhous ja sokkelilevytys korvataan uudella. Muilta osin julkisivupinnat puhdistetaan ja huoltomaalataan.

Sukevan kirkkoon tulee korjaustöiden yhteydessä uusi vesijohto ja rakennus liitetään kunnalliseen viemäriverkostoon. Alttarille tulee esteetön kulkuväylä.

Hanke on kokonaisurakka, joka sisältää rakennustöiden lisäksi LVI- ja sähkötyöt tarvittavine hankintoineen.

Talouden ja hallinnon kehittämisryhmän loppuraportti

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi talouden ja hallinnon työryhmän Tahkon loppuraportin. Loppuraportti on valmistunut 1.4.2021. Työryhmän työn lähtökohtana oli Ylä-Savon seurakunta yhtymään kuuluvien seurakuntien kiinteistöjen arvon, käytön ja tarkoituksenmukaisuuden arviointi. Tavoitteena työryhmällä oli tuottaa näkemyksiä tämän hetken tilanteesta sekä ehdotuksia jatkotyöskentelyä varten. Yhtymän hallinto voi myöhemmin päättää mahdollisista jatkoselvityksistä.

Kiinteistöstrategian tarkistaminen

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi laaditun kiinteistöstrategialuonnoksen ja päätti pyytää lausunnot luonnokseen kaikilta Ylä-Savon seurakuntayhtymään kuuluvien seurakuntien seurakuntaneuvostoilta. Lausunnot on toimitettava 30.6.2021 mennessä. Lausuntokierroksen jälkeen asian käsittelyä jatketaan yhteisessä kirkkoneuvostossa. Lopullisen hyväksynnän strategialle antaa yhteinen kirkkovaltuusto.

Valmisteltu uusi kiinteistöstrategia sisältää tietoa muun muassa kiinteistöjen jaottelusta säilytettäviin, kehitettäviin ja mahdollisesti realisoitaviin. Kiinteistöstrategia kantaa vuoteen 2030, joten kyseessä pitkän ajan suunnitelma.

Strategialla tavoitellaan kiinteistökustannusten alentamista, korjaus- ja investointikustannusten säästöjä sekä toimitilojen käytön tehostamista. Kiinteistöstrategian lähtökohtana on seurakuntien ydintoimintojen turvaaminen.

Iisalmen seurakunnan B-kanttorin viran avaaminen

Yhteinen kirkkoneuvosto myönsi Iisalmen seurakuntaneuvostolle B –kanttorin viran täyttöluvan. Viran hakuaika on 10.5.-31.5.2021. Virka täytetään 1.9.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Hannele Vartiaisen siirtäminen vastaavan lastenohjaajan työsuhteeseen

Yhteinen kirkkoneuvosto myönsi Iisalmen seurakuntaneuvostolle täyttöluvan vastaavan lastenohjaajan työsuhteeseen 1.6.2021 lukien. Työsuhteeseen siirtyy Iisalmen seurakunnan vt. Johtava lapsityönohjaaja Hannele Vartiainen. Hän on hoitanut vt. Lapsityönohjaajan virkaa määräaikaisena ajalla 2.1.2020–31.5.2021.

Yhteisen kirkkoneuvoston 20.4.2021 kokouksen pöytäkirja (Linkistä Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivuilta pdf -tiedosto)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, p. 044-7335211 ja katariina.bergbacka@evl.fi

Wed Apr 21 14:12:00 EEST 2021