Ruoka-apu siirtyy seurakuntatalolle 9. toukokuuta

Iisalmen yhteinen ruoka-apu siirtyy Iisalmen seurakuntatalolle 9.5. alkaen. Ruoka-apu vaihtaa paikkaa, koska entiset tilat ovat jääneet pieniksi.

Iisalmelaiset kauppiaat lahjoittavat päiväystuotteita Iisalmen Yhteisen ruoka-avun kautta jaettavaksi alueemme vähävaraisille. Jakelupaikka muuttuu ja 9.5. lähtien se tapahtuu joka maanantai Iisalmen seurakunnan tiloissa, seurakuntatalolla (Ilvolankatu 14b, 74100 Iisalmi).

Maanantaina 9.5. ovet avautuvat asiakkaille klo 11.30, jolloin tarjoillaan kahvit ja päiväyspullat. Klo 12.00 alkaa hartaus joka kestää enintään 15 minuuttia. Ruoanjako aloitetaan klo 12.15.

Iltajakelu jatkaa normaalisti

Perjantai-iltojen ruoka-apu jatkuu normaalisti Vapaakirkon järjestämänä. Iltajakelu on joka toinen perjantai-ilta parittomilla viikoilla klo 19–20 Iisalmen Vapaakirkon tiloissa (Savonkatu 19 A). Iltajakelun ruoka-apu on tarkoitettu ensisijaisesti niille, jotka eivät pääse päiväaikaan maanantaijakeluun työn, opiskelun tms. vuoksi.

Jakeluissa jaetaan niitä tuotteita, joita kaupat kunakin päivänä ovat lahjoittaneet. Liha- ja einestuotteet jaetaan pakasteina. Leipä jaetaan pakastamattomana. Ruoka-apuun täytyy tulla päihteettömänä. Päihtyneet käännytämme ovelta pois. Ruokajakeluun on hyvä ottaa oma kassi mukaan, johon lahjoitusruuat saa.

Ruokajakelusta huolehtivat vapaaehtoiset eri taustaseurakunnista. Mukana ovat Iisalmen Adventtiseurakunta, Iisalmen Helluntaiseurakunta, Iisalmen ev.lut. seurakunta, Pysäkki ry. sekä Iisalmen Vapaakirkko.

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, vs. diakoniaviranhaltija Veera Tervo, 044 7335 223, veera.tervo@evl.fi

Mon May 02 09:00:01 EEST 2016