Iisalmen seurakunta mukana kevätmessuilla – kohtaamisia ja elämänmittaisia tarinoita

Seurakunta jakoi sunnuntaina Iisalmen jäähallilla pidetyillä messuilla kevättervehdyksiä ja kokosi Elämänpuuhun ihmisten kokemuksia ja muistoja, kuinka seurakunta on ollut läsnä elämässä. Päivän aikana Elämänpuuhun ripustettiin satoja muistoja. Samalla messuvieraat saivat ajankohtaista tietoa Iisalmen seurakunnan toiminnasta ja tämän kesän tapahtumista.

Nyt jo aikuisten lasten ristiäiset, rippikoulu 70-luvun lopulla ja kristillinen tyttökerho. Runokerho, perheretket, kymppisynttärit, jouluaskartelut ja kauneimmat joululaulut. Kevätkylvöjen siunaaminen, juhannusjuhlat, isosena toimiminen. Rippijuhlat, häät, kodin siunaaminen, läheisen hautajaiset. Tässä esimerkkejä messuvieraiden Elämänpuuhun ripustamista muistoista ja kohtaamisista oman seurakunnan kanssa. Tarinoihin mahtuu koko elämän kirjo. Seurakunta on mukana ja tukena ihmisten elämässä, iloissa ja suruissa, niin arjessa kuin juhlassakin.

Iisalmen seurakunnan kevättervehdyksenä messuvieraille jaettiin kelluva avaimenperä, joka pitää avaimet pinnalla kesän kalareissuilla. Messukävijöille jaettiin myös pieni peili, jonka kannessa oli tärkeä viesti jokaiselle meistä: ”Jumalan silmissä arvokas.” Iisalmen jäähallilla pidetyt kevätmessut kokosivat paikalle tänäkin vuonna tuhansia ihmisiä. Kevätmessujen järjestelyistä vastasi Ykköstapahtumat.

Lisätietoja: Iisalmen seurakunta, kirkkoherra Janne Bovellan, 044 7335 200, janne.bovellan@evl.fi

Sun May 15 15:25:08 EEST 2016