Lähde mukaan kävelemään yhdessä naisille ammatti

Iisalmelaisia yrityksiä, yksityishenkilöitä ja yhteisöjä haastetaan mukaan 5.9. järjestettävään Kävele Naiselle Ammatti –tapahtumaan. Tapahtuman avaa kansanedustaja Sari Essayah Maistraatinpuistossa klo 18.00.

Naisten pankin ilmapalloja

Kuva: Naisten pankki

”Laita siis lenkkarit jalkaan, tee lahjoitus ja tule mukaan tai tee oma kävely. Teet samalla hyvää itsellesi ja toteutat naisten unelmia. Tapahtuma on myös mitä hienoin tapa viettää samalle päivälle sattuvaa Yrittäjän päivää”, kannustaa Eija Lyytikäinen Iisalmen Seudun yrittäjänaisista.

Iisalmessa tapahtuma järjestetään nyt kolmatta kertaa.

”Viime vuonna kävelimme Iisalmessa 44 ammattia ja sijoituimme valtakunnallisesti viiden eniten keränneen paikkakunnan joukkoon”, Lyytikäinen iloitsee. Valtakunnallisesti tempaus keräsi viime vuonna 60 000 euroja eli 2000 mahdollisuutta ammattiin.

Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ostivat aikoinaan Naisten Pankin osakkeen ja Minna Paulin löysi vuosien kuluessa Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman selvitellessään tarkemmin, miten Naisten Pankki liittyy naisyrittäjyyteen. Tapahtumalla tuetaan kehitysmaiden naisten ja tyttöjen koulutusta, toimeentuloa ja yrittäjyyttä Afrikassa, Aasiassa ja Lähi-Idässä.

“Naisia auttamalla on mahdollista tukea ihan koko perhettä ja yhteisöä. Yhdelle naiselle ammatin saa 30 eurolla, mutta oman lahjoitussumman suuruuden voi vapaasti valita ”, kertoo diakoniaviranhaltija Ritva Mustonen Iisalmen seurakunnasta.

Tapahtuman aluksi verrytellään Maistraatinpuistossa

Alkuverryttelyn jälkeen lähdetään pienissä ryhmissä yhteiselle reitille kauniin Luuniemen ympäri huolehtien turvaetäisyyksistä. Halutessaan voi kävellä omavalintaisen reitin. Tapahtumaan on vapaapääsy ja vapaaehtoisen lahjoituksen voi tehdä ilmoittautumisen yhteydessä haluamallaan summalla.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset, Iisalmen seurakunta sekä Iisalmi ja tienoot.

Kävelylle paikanpäältä lähtevien kesken arvotaan Jalkapolin lahjoittama jalkahoito.

Lisätietoja:

• Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry, Eija Lyytikäinen, 044 2704068, lyytikaineneija@gmail.com
  • Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry, Taina Karvonen, 045 6020330, taina.karvonen@mainospolku.fi
  • Iisalmen seurakunta, diakoniaviranhaltija Ritva Mustonen, 044 733 5221, ritva.mustonen@evl.fi

2021-08-26 14:13:00.0