Kiinteistöstrategia päivitetään ja metsää myydään

Seurakuntayhtymän kiinteistöstrategia eli suunnitelma kiinteistöjen tarpeellisuudesta, selvitettävistä kohteista ja myynnistä esitetään yhteiselle kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi vuosille 2017–2020. Lisäksi kirkkoneuvosto päätti tehdä puukauppoja Lapinlahden, Pielaveden ja Iisalmen alueilta, joiden arvioitu kokonaishakkuutulo on 163.860 euroa (+alv 24 %).

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuivat 24. toukokuuta päättämään seurakuntien ja seurakuntayhtymän yhteisistä asioista. Päätöksiä tehtiin mm. kiinteistöihin, rippikoulumaksuihin, puukauppoihin sekä uuden palvelusihteerin virkaan liittyen.

Kiinteistöstrategia esitetään tarkistettavaksi

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että seurakuntayhtymän kiinteistöstrategiaa eli suunnitelmaa kiinteistöjen tarpeellisuudesta, selvitettävistä kohteista ja myynnistä päivitetään. Esitetään, että tarpeellisiksi luokitellaan mm. kaikki kirkkokiinteistöt. Selvitettävissä kiinteistöissä ovat Rantalan pappila. Strategiaan sisältyy ehdotus myös myytävistä kiinteistöistä.

Yhteinen kirkkoneuvosto teki päätöksen laittaa myynti-ilmoituksen Varpaisjärven leirikeskuksesta sekä Sonkajärven ja Sukevan pappilasta sekä uudelleen Marjoniemen leirikeskuksesta.

Yhteinen kirkkoneuvosto totesi, ettei sillä ei ole huomautettavaa Kustaa Aadolfin kirkon asemakaava- ja asemakaavamuutosehdotukseen, joka on ollut nähtävillä kokouksen alkuun saakka.

Puukaupoista tuloja ja virka avoinna

Yhteinen kirkkoneuvosto keskusteli myös Iisaaren hankesuunnitelmasta. Mahdollisista toimenpiteistä päätetään myöhemmin. Lisäksi kirkkoneuvosto päätti tehdä puukauppoja Lapinlahden, Pielaveden ja Iisalmen alueilta, joiden arvioitu kokonaishakkuutulo on 163.860 euroa (+alv 24 %).

Yhteinen kirkkoneuvosto päättää myös julistaa haettavaksi palvelusihteerin viran 30.6.2016 klo 15 mennessä. Edellinen viranhaltija jäi eläkkeelle. Peruspalkaksi määrättiin 1.969,64 euroa/kk.

Marjoniemen leirikeskus tulee uudelleen myyntiin

Lisäksi yhteinen kirkkoneuvosto päätti laittaa Pielaveden Marjoniemen leirikeskuksen uudelleen myyntiin, koska aikaisemmin vahvistunut ostaja veti tarjouksensa pois kiinteistöjen kunnon vuoksi.

Pöytäkirjat löytyvät tarkastuksen jälkeen verkosta osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/paatoksenteko

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

2016-05-25 11:33:57.0