Jeesus Kristus Supertähti -rockoopperan solistit ja kuoro on nyt valittu

Jeesus Kristus Supertähti -rockooppera saa ensi-iltansa Lapinlahden kirkossa keväällä 2017. Produktioon on nyt valittu solistit sekä kuoro. Lipunmyynti aukeaa elokuussa 2016.

"Juudaksen osassa nähdään Toni Pentikäinen (vas.) ja Jeesuksena Janne Lohilahti". Kuva: Lassi Puurunen

Jeesus Kristus Supertähti -rockoopperan ensi-ilta nähdään ensi keväällä 2017 lauantaina 4.3. klo 18.00 alkaen. Esityksiä järjestetään kaikkiaan 12 kappaletta, ja viimeinen esitys nähdään 14.4. eli pitkäperjantaina klo 15.00 alkaen.

Produktioon on nyt valittu solistit sekä kuoro. Rooleissa nähdään ja kuullaan seuraavat henkilöt: Juudas Iskariot – Toni Pentikäinen, Jeesus Kristus – Janne Lohilahti, Maria Magdalena – Pirkko Olanterä, ylipappi Kaifas – Taito Kainulainen, Annas – Anni Rissanen, Simon Kiivailija – Hanna Leppänen, Pontius Pilatus – Tea Sorjonen, Tyttö nuotion luona – Maria Rissanen, Pietari – Kauko Piiroinen, kuningas Herodes – Harri Sorjonen/ Eeva Kivi-van Zantvoort.

Juudasta esittävä kuopiolainen Toni Pentikäinen, 24v., on Kuopion konservatorion rytmimusiikkilinjalta tänä keväänä valmistunut ammattimuusikko ja -laulaja. Hän on mukana aktiivisesti keikkailevissa bändeissä, mm Psycherosion ja Tonin Setelit. Rockooppera on Pietikäiselle uusi aluevaltaus.

Jeesuksen roolia näyttelevä Janne Lohilahti, 19v. on opiskelija Iisalmesta. Hän laulaa Iisalmen nuorisokuoro Allegrossa sekä opiskelee Ylä- Savon musiikkiopistossa. Näyttämökokemusta on kertynyt Juhani Ahon koulun Kulttuuriakatemian musikaalissa ”Ihan pihalla” vuonna 2013 sekä lukuisissa pienemmissä produktioissa. Teatteritaiteesta vakavasti kiinnostunut Lohilahti hakeutui rockoopperaan haastaakseen itsensä ja kehittyäkseen esiintyjänä.

Maria Magdalenana nähdään Pirkko Olanterä, 49v., Lapinlahden seurakunnan pappi. Hän on opiskellut sekä tanssia että teatteri-ilmaisua, myös laulua. Olanterä on ollut mukana mm Alapitkän nuorisoseuran kesäteatterissa näytelmän ”Pyhä Näky” Maija Mäkisenä/ Halosena sekä Iisalmen IN-teatterin musiikkinäytelmässä ”Myrskyluodon Maija” pääroolissa nuorena Maijana. Lisäksi Olanterä on viime vuosina esiintynyt laulaja-lauluntekijänä.

”Jeesus Kristus Supertähti tulee olemaan ainutlaatuinen kokemus meille kaikille tekijöille kuin myös yleisölle, koska tätä kansainvälisesti kuuluisaa teosta on esitetty Suomessa ja suomeksi niin vähän. Uudistettu suomennos ja nykyaikaistettu näyttämöversio säilyttää alkuperäisen tarinan voiman, joka toistuu omalla laillaan peilinä nykypäivälle”, kertoo ohjaaja Anu Sorjonen. ”Erityisen hienoa on se, että tämän produktion tekemisessä on mukana eri ikäisiä ihmisiä ympäri Pohjois-Savoa. Pitkän ohjaustauon jälkeen on komeaa palata areenalle rockoopperan kanssa.” Sorjonen jatkaa.

Innostuneessa JKS-kuorossa on tällä hetkellä noin 30 laulajaa. Lisää osaavia laulajia saa hakea vielä mukaan. Kuoroharjoitukset ovat jo hyvässä vauhdissa. Musiikki on upeaa ja haasteellista. Esityksiä on maalis-huhtikuussa kaikkiaan 12. Lippujen ennakkomyynti alkaa elokuussa 2016.

Produktion taustayhteisönä toimii Lapinlahden ev. lut. seurakunta ja sitä on tukemassa Kaskikuusen kansalaisopisto. Produktio toteutetaan pääosin harrastajavoimin ammattilaisten ohjauksessa.

Yhteystiedot, tuottaja, näyttelijä Pirkko Olanterä 040 5089 950, pirkko.olantera@evl.fi

2016-05-30 12:04:45.0