Seurakunta jakaa hyvän tekemistä

Oletko saanut käsiisi sinivalkean kortin, jossa sinua kannustetaan pitämään pienemmän puolia? Tai kysymään nuorten kuulumisia? Jos kyllä, niin olet saanut käsiisi Iisalmen seurakunnan jakamia kortteja, joiden tavoitteena on jakaa hyvän tekemistä ja herätellä ajatuksia lähimmäisenrakkaudesta.

Tänä syksynä Iisalmen seurakunta haluaa erityisesti kiinnittää huomiota lasten kanssa vietettyyn vapaa-aikaan, nuorten kuuntelemiseen ja rohkaisemiseen, kansainväliseen auttamiseen sekä vajaakuntoisten ja vaikeasti työllistyvien henkilöiden työllisyystilanteeseen Iisalmessa.

Seurakunta halusi kokeilla uutta, hieman erilaista lähestymistapaa. Syyskuun lopusta lähtien Iisalmessa ja sen lähialueilla on jaettu sinivalkeita, seurakunnan logolla ja erilaisilla iskulauseilla varustettuja pieniä kortteja. Jakajina ovat toimineet seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset. Tavoitteena on jakaa hyvän tekemistä. Käyntikortin kokoisia kortteja on neljää eri sorttia, joiden sisällöt ovat seuraavat:

• ”Entä jos kysyisit nuorelta tänään mitä hänelle oikeasti kuuluu?” Rohkaise, sanoilla on suuri merkitys. Nuorten puolella.
  • ”Entä jos lukisit lapsellesi tänään iltasadun?” Pienemmän puolella.
  • ”Voisiko täällä olla joku auttamassa astioiden kantamisessa?” Työllistämiseen on tarjolla tukea. Vaikeasti työllistettävien asialla.
  • ”Lahjoittaisitko käytettyjä vaatteita Lähetyskirppuun?” Autat kaukana olevaa lähimmäistäsi. Kansainvälisen auttamisen asialla.

Kortin kääntöpuolella on verkkosivuosoite www.iisalmenseurakunta.fi/jaa-kortti, josta löytyy lisätietoa ja korttien sisältöjä avataan enemmän. Kirkollakin on vastuu yhteiskunnan hyvinvoinnista, ja Iisalmen seurakunta rohkaisee ja kannustaa jäseniään tasa-arvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen. Iisalmen seurakunta pitää tärkeänä myös monta muutakin asiaa, mutta tällä kertaa esille nostetaan näitä aiheita. Kaikkien korttien viesteissä tulee esille Jumalan rakkaus meitä ihmisiä kohtaan.

Jos siis sait kortin, olet mukana hyvällä asialla – jaa kortti eteenpäin!

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, johtava lapsityönohjaaja Anu Naakka, 044 7335 225, anu.naakka@evl.fi ja kirkkoherra Janne Bovellan, 044 7335 200, janne.bovellan@evl.fi

Wed Oct 07 09:00:00 EEST 2015