Viiden nuoren kämmenet päällekkäin asetettuna, ranteissa näkyy rukoushelminauhat.

2024 Rippikoulut

Ryhmäkokoontumiset

Vuodelle 2024 on suunniteltu 11 eri rippikouluryhmää. Jokaiselle riparille on nimetty omat vastuuhenkilöt (pappi ja nuorisotyönohjaaja). Vastuuhenkilöt päivittävät ryhmän omia nettisivuja kauden aikana. Sivuilta voit käydä vilkaisemassa seuraavaan tapahtumaan liittyvää infoa tai yleistä aikataulua. Kokoontumiset ajoittuvat loka- toukokuun ajalle. Kokoontumisia on mm:

• tutustumisilta ja varttikirkko
  • nuorten avoimetovet Kellarilla
  • kauneimmat joululaulut
  • jumalanpalvelus ja ehtoollisopetus + viikkomessu
  • valtakunnallinen rippikoulusunnuntai
  • opetuspäivä ja messu (viikonloppuna)
  • kesän intensiivijakson suunnittelu + vanhempainilta
  • kaupunkiopetuspäivä ennen leiriä

Kaikki kokoontumiset ja tehtävät tulee olla suoritettuna viimeistään 30.4. (ripari 1 5.2. mennessä).

Vuonna 2024 emme käytä riparivihkoa, siis sitä, johon on aikaisemmin kerätty merkkejä eri seurakunnan tilaisuuksista.
Kokoontumisista sinulle laitetaan tekstiviestillä muistutus, mutta laita päivämäärät heti kalenteriin kun saat ne.

Omat yhteystietosi

Laitamme sinulle viestiä kauden aikana, joten huolehdithan siitä, että yhteystietosi meille ovat ajantasalla.

Yleisiä rippikoulusta

Noudatamme riparilla päihde- ja tupakkalakia eli ripari on päihteetön. Lisäksi energiajuomat ja muut niihin rinnastettavat tuotteet eivät kuulu rippikouluun. Älä siis ota näitä mukaasi!

Osallistuthan rippikoulun kokoontumisiin terveenä.
Mahdollisiin poissaoloihin ja niiden korvaamiseen liittyen ota hyvissä ajoin yhteyttä oman rippikouluryhmän työntekijöihin.

Valmius rippikouluun?

Haluamme, että jokaisella nuorella on mahdollisuus tulla rippikouluun. Sairauden akuutti vaihe tai juuri päällä oleva kriisi ei ehkä ole paras mahdollinen lähtökohta leirimuotoiselle rippikoululle. Joskus päivärippikoulu on perusleiririparia parempi vaihtoehto.  Joskus on parempi jopa odottaa seuraavaan vuoteen.

Mikäli asia askarruttaa, ota rohkeasti yhteyttä rippikoulutyöntekijöihin ja etsitään yhdessä nuorelle paras vaihtoehto.

Lue lisää leirikuntoisuudesta sivun alaosan linkistä.

Riparivaihdot

Mikäli koet tarvetta vaihtaa rippikoulua, ota yhteyttä Kariin tai Anuun.
Myöhemmin ota yhteyttä mahdollisimman pikaisesti oman ryhmäsi työntekijöihin. He auttavat vaihtoasiassa eteenpäin.

Tietolomake

Tutustumisillassa saat tietolomakkeen, joka on esitäytetty ilmoittautumisesi perusteella. Korjaa virheelliset tiedot, lisää puuttuvat tiedot ja ota huoltajan allekirjoitus lomakkeeseen. Lomakkeita käsitellään luottamuksella.
Pyydämme, että merkitsette rohkeasti esim. oppimisvaikeuksiin, muuhun terveydentilaan ja lääkityksiin liittyvät tiedot sekä muut oleelliset tiedot rippikouluun osallistumiseen liittyen.
Palauta tietolomake seuraavassa riparikokoontumisessa tai Kellarin postilaatikkoon (Ilvolankatu 14b).

Tärkeitä linkkejä

seurakuntapastori