Lekkerbergin Laulava Kylä -lastenmusiikkikonsertti Lippuniemen seurakuntakodilla

Lekkerbergin Laulava Kylä saapuu vierailulle lauantaina 27.5. klo 13–15 Lippuniemen seurakuntakodille. Se on lastenmusiikkikonsertti, joka tuo mukanaan laulavaa, soittavaa ja leikkivää luovaa toimintaa keskelle perheiden arkea

Lekkerbergin muusikot.jpg

Lekkerbergin Laulavan Kylän muusikot Juuso Happonen, Emmi Virtanen ja Marjaana Oliveir.

Ajatuksena on, että kaikki laulaa, kaikki soittaa ja kaikki tanssii. Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille ja kaikenikäisille.

Tapahtuma sisältää soitintyöpajan sekä lastenmusiikkikonsertin. Soitintyöpajassa jokainen voi rakentaa kierrätystarvikkeista ikioman soittimen, jota soitetaan mukana konsertissa. Materiaaleina toimivat mm. sanomalehdet, paperirullat, muovipurkit/-rasiat, pienet sangot sekä peltiset kannet. Materiaalia on kerätty jonkin verran valmiiksi, mutta myös kotoa voi ottaa tarvikkeita mukaan, mikäli haluaa. Työpajassa valmistuu rytmikapulat, rytmiputki, surra, rumputin, sheikkeri tai vaikkapa mörkörumpu. Soittimia aletaan valmistamaan heti tilaisuuden alusta alkaen, eli klo 13.

Konsertti alkaa noin klo 14. Konsertissa lauletaan, soitetaan ja leikitään yhdessä. Siinä on lupa kokeilla ja tehdä kaikenlaisia, myös ”rumia” ääniä, rytmittää ”väärään” aikaan tai vaikkapa liikkua kuin ”kankea kameli”. Jokaista rohkaistaan heittäytymään ja nauttimaan leikin, luovuuden ja musiikin terveyttä, yhteisöllisyyttä ja iloa edistävistä mahdollisuuksista.

Ryhmä koostuu kolmesta muusikosta: Juuso Happonen, Emmi Virtanen, Marjaana Oliveira. He ohjaavat soitintyöpajan sekä tietenkin leikittävät ja laulattavat koko varsinaisen konsertin ajan. Tapahtuma on maksuton ja se on avoin kaikenikäisten lasten perheille. Mukaan voi ottaa myös ystävän, naapurin, isovanhemmat tai vaikkapa kummit.

Tapahtuman mahdollistaa Yhdessä vanhemmuuden tueksi -hanke sekä Iisalmen seurakunta. Yhdessä vanhemmuuden tueksi on Kirkkopalvelut ry:n hallinnoima kolmivuotinen hanke (2021–23), jonka tavoitteena on yhdessä seurakuntien kanssa kehittää vanhemmuuden tuen toimintoja alueilla. Hanke toimii Etelä- ja Pohjois-Savon sekä Keski-Suomen alueilla. Hankkeessa on mukana 10 pilottiseurakuntaa, joista yksi on Iisalmen seurakunta.

Wed May 17 11:08:33 EEST 2023