Diakoniatyöntekijät

Elämässä on usein tilanteita, jolloin tarvitsemme apua. Diakoniatyöntekijän kanssa voit luottamuksellisesti keskustella, miettiä elämäntilannettasi tai etsiä ratkaisuja arjen ongelmiin.

Yhteydenoton aiheena voi olla esimerkiksi

• elämäsi ilot ja huolet
  • yksinäisyys ja ihmissuhteet
  • sairaudet ja surut
  • hengelliset kysymykset / kotiehtoollinen
  • yhdessä rukoileminen
  • neuvot ja tuki arkisiin asioihin, kuten etuisuuksien hakemiseen tai vapaaehtoistyön tekemiseen seurakunnassa
  • taloudellinen tilanne

Apumme on maksutonta ja avointa emmekä edellytä kirkon jäsenyyttä. Kirkon diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- tai terveysalan ammattilaisia.

Mikäli haluat keskustella mieltä painavista asioista tai sinulla on huolia läheisistä, voit ottaa rohkeasti yhteyttä meihin.

Diakoniatyöntekijöillä ei ole avointa vastaanottoaikaa, joten otathan yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla ja sovitaan tarvittaessa tapaaminen.

Ajanvarausnumeroon 044 7335 344 voi soittaa maanantaina ja torstaina klo 13.00–14.00.  Ajanvarausnumeroon ei voi lähettää tekstiviestejä eikä Whatsapp viestejä.

Voit lähettää yhteydenottopyynnön diakonian yhteiseen sähköpostiin diakonia.iisalmi@evl.fi tai lähetä viesti diakoniatyöntekijälle lomakkeen kautta tästä.

Voit myös soittaa tai laittaa sähköpostia suoraan diakonian viranhaltijoille. Jos jätät vastaajaan viestin tai lähetät sähköpostia, kerrothan viestissä nimesi ja puhelinnumerosi.

Sähköposteihin ja soittopyyntöihin vastaamme mahdollisimman pian, mutta emme välttämättä saman päivän aikana.

Hanne Heiskanen

diakoniatyöntekijä