Postimerkkikeräys Suomen Lähetysseuran työn tukemiseen
Postimerkkikeräys

” Kuurouduin 11-vuotiaana, kun olin kolmannella luokalla. Elämäni romahti täysin. En voinut enää käydä koulua, koska en kyennyt kommunikoimaan opettajien tai muiden koululaisten kanssa. Parhaat ystäväni hylkivät minua, samoin perheeni. Eristäydyin kotiin, sillä muut lapsen kiusasivat minua ja kohtelivat minua kuin vähä-älyistä. Myös vanhempani olivat epätoivoisia. Minun piti olla isäni ylpeydenaihe, mutta hän häpesi minua, sillä maaseudulla uskotaan yleisesti, että kuurous on seurausta kirouksesta. Kiitos Jumalalle, pääsin oppilaaksi Hosainan kuurojenkouluun. Silloin toivo palasi elämääni. Opittuani viittomakielen pystyin taas kommunikoimaan opettajien ja toisten lasten kanssa. Sain ystäviä, eikä kuurous enää määrittänyt täysin elämääni. Toivon, että tulevaisuudessa jatkan yliopistoon ja saan hyvän ammatin.”

Postimerkkikeräys

Postimerkkikeräys lähetystyön hyväksi on koko vuoden ajan toiminnassa. Voit tukea Lähetysseuran työtä myös lahjoittamalla postimerkkejä ja kortteja. Saadut merkit ja kortit myydään keräilijöille Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi.

Postimerkkejä voi tuoda Iisalmessa Lähetyskirppuun (Kauppakatu 15) tai seurakuntatalolle (Ilvolankatu 14b).

Iisalmen rovastikunnan seurakuntien kesken on leikkimielinen kilpailu postimerkkien keräämisessä. Sykyllä järjestettävässä rovastikunnan lähetysjuhlassa eniten postimerkkejä kerännyt seurakunta jäsenmäärään suhteutettuna palkitaan.

Lisätietoa postimerkkikeräyksestä Suomen Lähetysseuran verkkosivuilla.

Postimerkkien- ja korttien keräysohje.

Etiopiassa Addis Menderin kylässä naiset oppivat kirjoittamaan omalla äidinkielellään. Kuva: Virve Rissanen

lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja
Ilvolankatu 14 b
74100 Iisalmi