Siioninvirsiseurat

Siioninvirsiseurat liittyvät "herännäisyyteen" eli körttiläisyyteen - mitä se on?

Herännäisyys eli körttiläisyys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisäinen herätysliike. Se puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille.

Herännäisyydessä korostuvat kristillinen elämä ja keskusteleva ilmapiiri. Siionin virsienLinkki avautuu uudessa välilehdessä veisaaminen yhdessä on körttiläisen hartaudenharjoituksen ydin. Näitä usein rukouksen muotoon kirjoitettuja virsiä keräännytään veisaamaan seuroihin. Seuroissa vuorottelevat veisuu ja lyhyet puheet, jotka nousevat Sanasta ja puhujan elämänkokemuksesta. Puheen voi pitää kuka tahansa, ja sen sävy on rinnalla kulkijan.

Iisalmen seurakunnan Siioninvirsiseuroja järjestää Herättäjä-yhdistyksen paikallisosasto osana seurakuntamme omaa toimintaa. Seuroissa vierailee myös seurakuntamme työntekijöitä. Katso seurojen ajankohdat sivustomme osiosta Tapahtumat.